חשיפת "כיכר השבת"

הרב דוויק השעה עצמו מבית הדין וביטל ביקור בניו יורק

הרב יוסף דוויק, ששיעורו בנושא בעייתי עורר סערה בקהילה החרדית בלונדון, השעה את עצמו מחברות בבית הדין בלונדון וביטל מסע שתכנן לניו יורק. "צריך לטפל בבעיות שנוצרו" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב יוסף דוויק (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של הרב)

חשיפת "כיכר השבת" ממשיכה לעורר סערה: לאחר שגדולי ישראל יצאו נגדו וגרמו לו להתנצל, הרב יוסף דוויק, רבה החדש של קהילת 'שער השמיים' הנשוי לנכדת מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל, השעה את עצמו מבית הדין בלונדון ובמקביל ביטל את ביקורו בניו יורק, כך נודע ל"כיכר השבת". ל"כיכר השבת" נודע כי הרב דוויק השעה עצמו מהדיונים מבית הדין, זאתה עד שהסערה שפרצה סביבו תירגע.

כזכור, הסערה פרצה לאחר חשיפת "כיכר השבת", בעקבות דבריו בנוגע ל"אנשי התועבה", דברים שהביאו לכך שגדולי ישראל ובראשם נשיא מועצת חכמי התורה הגאון חכם שלום כהן והראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף יצאו במכתבים חריפים נגדו.

עוד נודע ל"כיכר השבת" כי הרב דוויק הודיע לתלמידיו בניו יורק כי החליט לבטל את ביקורו בעיר. בהודעה ששיגר להם כתב: "מאז עברנו לקהילה בלונדון. היה הביקור שלנו בקיץ בשבילי ובשביל משפחתי השיא של השנה שלנו ושיעורי התורה זו היו זכות גדולה".

"למרבה הצער" כתב: "ההרצאה האחרונה שלי גרמה לכמה בעיות שצריך לטפל בהם קודם. לפיכך, לא אגיע הקיץ הזה לקהילה כמו תמיד". דוויק הודה בשמו ובשם רעייתו לכל אלו שתמכו בו: "מרגלית ואני היינו רוצים להודות בכל ליבנו, על התמיכה והאכפתיות, בשבועות האחרונים בכל כך הרבה דרכים יפות. אנחנו גם רוצים להודות על התמיכה, שלכם בזמן הזה. אנחנו מקוים להמשיך וללמד תורה בעתיד יחד עם הקהילה האהובה שלנו".

בפתח מכתבו לרבנים בארץ ישראל שהגיע לידי "כיכר השבת", כותב הרב דוויק: "הנה משברים וגלים גדולים עברו על עבדך על שיעור שמסרתי פה בלונדון", ומציין את הנושא עליו דיבר בשיעור, ואמר כי דיבר על הנושא בשל העובדה שצעירים רבים בלונדון מתמודדים עם הסוגיה.

הרב דוויק מוסיף: "רבים שמעו בדבריי דברים שלדעתם לא היו ניתנים להיאמר, ושכל דעתי לא היה מכוון אל האמת כראוי. ויתכן מאוד שטעיתי בדרך שדיברתי ואף בפרטים שונים ושגיאות מי יבין".

בהמשך מוסיף נאה דוויק: "אני עפר ואפר ולא חיפשתי בזה להתגדל ולהתקנטר חלילה וחס, אלא בתום לבי הלכתי".

אמש דווח ב"כיכר השבת" כי הרב דוויק שיגר מכתב לרבנים בארץ והתנצל על דבריו. במכתבו טען כי "היו לצערי דברים שהוציאו על דבריי שהיו בכלל לשון הרע ומוציא שם רע. דברים שהוצאו מהקשרם ודברים שבכלל לא אמרתי אותם". בשלב הזה הרב דוויק מפרט בשישה סעיפים את הדברים שצוטטו בשמו ולדבריו עוותו או כלל לא נאמרו.

חשיפת "כיכר השבת"

כמו כן, באשר לכך שהציבור הבין כי הוא מקל בחלק מהדברים הקשורים לנושא, כותב הרב דוויק: "מודה אני לפניך שיכולתי להסביר הדברים באופן יותר ברור ועל זה אני מתנצל ומבהיר".

בהמשך הוא מוסיף ומתנצל שוב: "ייתכן מאוד שלא הייתי צריך להזכיר את הדברים בפרהסיה בזה".

הוא מוסיף וכותב על כך שנטען כי צוטט שאמר שטוב שיש את אנשי המצעד כמו שהרמב"ם אמר שבהקמת הנצרות יש דבר טוב - כלשון הרב דוויק: "הנני חוזר בי מאותם דברים".

בסיום מכתבו הוא מוסיף: "תפשו את השיעור הזה לפרסם עלי שכפרתי בתורתנו הקדושה ח"ו. ובשומעי את הדברים הנוראים האלה ותפעם רוחי ואת כבודי עלי, הפשיטו ויסרו עטרת ראשי, חלילה, חלילה".

רק אתמול דווח לראשונה ב"כיכר השבת" כי במכתב ששיגר הגר"ש כהן לקהילות בניו יורק ובניו ג'רסי והגיע לידי "כיכר השבת", הוא תוקף בחריפות את הרב דוויק: "הצטערתי לשמוע אודות דברים קשים וסילופי התורה הקד' שיצאו מפיו של אותו רב מלונדון שפער את פיו כנגד קודשי ישראל בדברי אפיקורסות גמורה אשר תצלנה אוזניים משמוע".

"על כן", מוסיף הרב וקובע, "הנני לגלות דעת תורה כי הדבר ברור הוא שאינו ראוי לכהן בתפקידו ואין לאפשר לו להמשיך ולדבר בפני ציבור עד אשר יעשה תשובה, ושב ורפא לו".

מכתב הגר"ש כהן שנחשף לראשונה ב"כיכר השבת"

בסיום מכתבו מברך נשיא המועצת: "והנני לברככם בברכת כהן, שתזכו להמשיך ולעמוד על המשמר בקהילות הקודש באמריקה, מתוך בריות גופא ונהורא מעליא, בהרבצת התורה ובהעמדת הדת על תילה בביצור וחיזוק חומות הדת בדרך המסורה לנו מדור דור, וה' הטוב יכפר בעד עמו ישראל אכי"ר".

כפי שדווח ב"כיכר השבת", גם הראשון לציון ונשיא בית הדין הגאון רבי יצחק יוסף תקף את הרב דוויק ושיגר מכתב בנושא: "נשתוממתי ותרגז על דברי הבל ואפיקורסות שנאמרו כלפי יסודות אמונתנו בתורתנו,ישתקע הדבר ולא ייאמר". הרב חיזק את בני הקהילה וכתב: "לעמוד בפרץ ולמנוע שמיעת דיבורים כאלה שהם נגד תורתנו הקדושה".

"אוי לדור שכך עלתה בימיו", הוסיף הרב הראשי, "לדבר דברי קרירות בזלזול על תורתנו הקדושה. בענייני שכר ועונש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר