יוזמה תקדימית

בסאטמר קוראים להציף את גדולי ישראל במכתבים

בשער העיתון "דער בלאט", בטאונו של האדמו"ר מהר"א מסאטמר, קוראים לציבור לשלוח מכתבים רבים בנושא חוק הגיוס אל מרנן גדולי הדור וראשי הישיבות בארץ (חרדים, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
היוזמה בשער "דער בלאט" (צילומסך)

בשער העיתון "דער בלאט", בטאונו של האדמו"ר מהר"א מסאטמר, שהחרימו את הפגנת הגיוס בארה"ב שהפכה להפגנה של פלג מהרי"י מסאטמר, יצאו בסוף השבוע ביוזמה חסרת תקדים בנושא חוק הגיוס.

על עמוד השער מתנוססות כתובותיהם של תשעת ראשי ישיבות, מרנן גדולי הדור, שכפי שנחשף ב"כיכר השבת" שיגרו אליהם ראשי הישיבות מארה"ב מכתב בעניין חוק הגיוס, כאשר הציבור נקרא לשלוח אף הוא מכתבים באותו סגנון אל ראשי הישיבות, למרות הטרדה שהדבר צפוי להסב בביתם.

בכותרת נכתב כי "היהדות החרדית בחוץ לארץ תשגר מכתבים לתשעת ראשי הישיבות מארץ ישראל" ולאחר מכן מתנוססים תמונותיהם לצד כתובותיהם של גדולי ישראל.

העיתון המזוהה עם הפלג המתון יחסית בסאטמר ושהחרים את ההשתתפות בהפגנת המחאה שהתקיימה בניו יורק כותב כי "כפי שנקרא הציבור לשגר מכתבים לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ שימנע את גזירת הגיוס בארץ הקודש כך הציבור נקרא לשגר כעת מכתבים בנושא לראשי הישיבות המתגוררים בישראל", מכתב בנוסח דומה למכתב אותו שיגרו ראשי הישיבות מחו"ל ושפורסם בלעדית ב"כיכר השבת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר