תיעוד מסכם: כינוס שלוחי חב"ד באירופה

בממלכה ההיסטורית קטלוניה שבספרד נערך כינוס שלוחי חב"ד במדינות אירופה • הרבנים השתתפו בשלושה ימי עיון וסדנאות, בהם הועלו פתרונות להתמודדויות מיוחדות (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: Yan Pekar)

מאות שנים לאחר שבין הסמטאות והמבנים ההיסטוריים התהלכו ופעלו ענקי הרוח היהודים כמו הרמב"ן ורבנו יונה, חזרה העיר גירונה שבחבל קטלוניה לתהילה למשך שלושה ימים.

48 שלוחי חב"ד ורבנים מ-25 מדינות באירופה ומרכז אפריקה, הגיעו לגירונה להשתתף ב"כינוס שלוחים אזורי", שנערך לראשונה במתכונת זו.

בעוד תושביה של חבל 'קטלוניה' השוכנת בצפון-מזרח ספרד על גבולה של צרפת, מתמודדים בימים אלו בדבר שאלת העצמאות שלה, תושביה ואורחיה של גירונה הנמצאת בקטלוניה ראו מחזה מפעים של עשרות רבנים מתהלכים בין סמטאותיה הציוריות של העיירה ההיסטורית, מהמקווה לתפילה בציבור בבית הכנסת, משיעורי תורה לסדנאות מרתקות, מביקור בביתו של הרמב"ן ועד לחיזוק הקהילה היהודית הקטנה בעיר, שהחלה לפעול לפני כשנתיים, עם בואו של השליח הרב אברהם יצחק רוזנברג, בחסות הנגיד מר שמעון אמינוב, שגאל את ביתו של רבנו יונה ובתוכו הקים את בית הכנסת ובית חב"ד ב'גירונה'.

בראש הכינוס עמד יו״ר 'כינוס השלוחים העולמי' וסגן יו"ר "מרכז לענייני חינוך", הרב משה קוטלרסקי, שיחד עם השליח בברצלונה הסמוכה הרב דוד ליברזון, הכינו את תוכנית הכינוס לפרטי פרטים, בכדי לנצל את ההזדמנות המיוחדת להעניק למשתתפים את מירב הכוחות, הפתרונות והיכולות להגדיל ולהעצים את פעילותם במדינות בהן הם פועלים במשך כל ימות השנה.

רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, הגיע אף הוא מרוסיה כדי לקחת חבל בכינוס, יחד עם ידידו הנגיד אמינוב ממוסקבה, שפרס את חסותו על ההתכנסות.

בפתיחת הכינוס הגיע להשתתף גם אורח הכבוד נשיא ה"ז'נרליטט דה קטלוניה" - מועצת הממשלה, אשר הביע את התרגשותו והערכתו לשלוחים שטרחו והגיעו מרחוק ומקרוב. בערב ההצדעה שנערך במרכז העיר, העלה הרב קוטלרסקי על נס את מסירותם של שלוחי הרבי מליובאוויטש זי"ע בכל העולם כולו, ואת פעילותם ההולכת וגדלה מיום ליום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר