המפגש שנחשף ב"כיכר השבת"

הנציגים החרדים תקפו את ארדן על הפרובוקציות היזומות

במהלך פגישת ראשי הרשויות החרדיות עם השר ארדן והמפכ"ל אלשיך, שנועדה לחזק את הקשר בין הצדדים, תקפו הנציגים את הפעילות המשטרתית היזומה נגד תוקפי חיילים - "זה לא יעיל" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
המפגש בין הצדדים (צילום: דוברות המשרד לביטחון הפנים)

ראשי הרשויות החרדיות והציגים החרדים תקפו היום (חמישי) את השר לביטחון פנים גלעד ארדן על הפעילות היזומה והפרובוקציות של המשטרה בשכונת מאה שערים במטרה ללכוד תוקפי חיילים חרדים, כך נודע ל"כיכר השבת".

כפי שדווח לראשונה ב"כיכר השבת", השר לביטחון פנים גלעד ארדן ומפכ"ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך נועדו עם ראשי וחברי רשויות חרדיות ברחבי הארץ במטרה לחזק את הקשר בין הציבור החרדי למשטרה וליצור שיתופי פעולה.

בפגישה השתתפו ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט, ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול, ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין, ראש עיריית מודיעין עילית יעקב גוטרמן, ראש עיריית אלעד ישראל פרוש, סגני ראש עיריית ירושלים, יוסי דייטש ויצחק פינדרוס, סגן ראש עיריית בני ברק מנחם שפירא וסגן ראש עיריית בית שמש שמוליק גרינברג.

במהלך המפגש ראשי הרשויות העלו את הנקודות בהן יש צורך בחיזוק שיתוף הפעולה בין הרשות למשטרה ובין המגזר החרדי בכלל למשטרת ישראל ודרכי ההתמודדות עם התופעה של תקיפת חיילים חרדים.

(צילום: דוברות המשרד לביטחון הפנים)

ל"כיכר השבת" נודע כי במהלך הפגישה תקפו הנציגים החרדים את שיטת הפעולה של המשטרה בהנחייתו של השר גלעד ארדן, המבצעת פרובוקציות יזומות בשכונת מאה שערים ומשגרת חיילים מחופשים - "מסתחרדים" - על מנת ללכוד את הקיצוניים הזועקים לעברם קריאות גנאי.

"זה לא מצטייר טוב וזה גם לא יעיל", טענו חלק מהמשתתפים החרדים, "לרדוף אחרי ילדים ולהכות אותם בזמן שהפושעים האמיתיים נמלטים - לא זו הדרך. המשטרה עושה טעות חמורה".

יצויין כי במקביל הסכימו כל הנוכחים כי קריאות הגנאי וההתקפות על חיילים חרדים ראויות לכל גינוי ולהוקעה. "מדובר בהתנהגות עבריינית שהמשטרה חייבת לעשות לה סוף. כלל הציבור החרדי סובל מאותם פושעים אלימים התוקפים לא רק את החיילים אלא גם את נציגי הציבור ואת חברי הכנסת החרדיים", אמרו הנציגים החרדיים בפגישה.

"על המשטרה ללכוד אותם ולהושיבם בכלא אולם יש לעשות זאת בדרך אסטרטגית ומחושבת, תוך הפעלת מודיעין מדוייק על מנת ללכוד את הסיקריקים הללו אך לא להטריד באותו הזמן את כלל תושבי השכונה שאינם אשמים בנעשה", הוסיפו הנציגים.

המפכ"ל ניסה להגן על השר ארדן והבהיר כי לכל מטבע יש שני צדדים וכי חייבים לעשות סוף לתקיפת החיילים החרדים. "לא ייתכן מצב שחייל לובש מדים לא יוכל להלך בביטחה בשכונה חרדית", הבהיר אלשיך לנוכחים.

בנוסף, במהלך הפגישה דנו המשתתפים בדיווח שפורסם ב"כיכר השבת" על המפגש, בו צוין כי העובדה שהמפגש, שאמנם נקבע לפני זמן מה, מגיע לאחר האלימות המשטרתית במאה שערים, הינו בעל משמעות.

המפכ"ל אלשיך, שהבין כי דווח שהפגישה תעסוק רק במה שאירע במאה שערים, אמר לנוכחים כי "זו פגישה על כלל בדברים ולאו דווקא על האירועים", השר ארדן אמר כי כתב "כיכר השבת" מקבל חומר לכותרות כמו כל העיתונאים. בתגובה, העיר זייברט בתגובה אופיינית ולא נכונה בעליל כי "אתר האינטרנט לא מייצגים את הציבור החרדי".

(צילום: דוברות המשרד לביטחון הפנים)

במהלך המפגש סוכם כי בכל רבעון יתכנס הפורום של ראשי הרשויות יחד עם השר והמפכ"ל, בו יעלו כל הסוגיות הרלוונטיות לקשר שבין המגזר למשטרה.

כאמורף במהלך הפגישה דנו הצדדים על מגוון שיתופי פעולה בין המשטרה לרשויות תוך ניסיון לבניית אמון ומניעת הישנות מקרי אלימות כפי שנראו בעבר. כמו כן שוחחו הצדדים על פעילות המשטרה נגד הוועד לטוהר המחנה וגל המעצרים שהמשטרה ביצעה לפני זמן מה בארגון מתוך מטרה לחדש את שיתוף הפעולה.

השר ארדן אמר לאחר המפגש כי "אני רוצה להודות לכל ראשי הרשויות והנציגים שהגיעו לכאן. המפגש הזה יחזק את הקשר החיוני בין המגזר החרדי למשטרת ישראל וישפר את תחושת הביטחון של התושבים בכל בכל רשות ורשות".

בתוך כך, תקרית לא נעימה העיבה על המפגש, לאחר שסגן ראש עיריית ירושלים ויו"ר סיעת ש"ס בעיר צביקה כהן לא הוזמן לפגישה.

לאחר שבמשטרה טענו כי המשרד לביטחון פנים אחראים על התקלה, ראש מטה השר ארדן התנצל בשיחה עם חבר-הכנסת מיכאל מלכיאלי והבטיח לתקן זאת להבא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר