תיעוד נדיר

נחשף: מאות חיילי הקומנדו הצה"לי התאמנו בקפריסין ללחימה מול חיזבאללה • צפו

זו לא הפעם הראשונה שחיילי צה"ל מתאמנים מחוץ לשטחי מדינת ישראל, אך לרוב זה נותר חסוי מעין הציבור. יחידת אגוז, הקומנדו המובחר, באימון משותף בקפריסין - צפו (צבא וביטחון)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ירי לעבר הכפרים - ביום ובלילה (צילום: דובר צה"ל)

יחידת אגוז, חטיבת הקומנדו של צה"ל, השלימה תרגיל של ארבעה ימים יחד עם מסוקי חיל האוויר על אדמת קפריסין, בשיתוף חיילי הצבא המקומי.

התרגיל הציב אתגרים משמעותיים בפני הכוחות, מאחר והוא התרחש בתוואי שטח לא מוכר. האימון שכלל טיפול בשטח תת קרקעי, תנועה של יחידת אגוז בשטח הררי קשה והשתלטות על כפרים ביום ובלילה, סוכם על ידי הכוחות כמוצלח ביותר.

הלוחמים נראים בתיעוד האימון בשטחי קפריסין כשהם מדמים ירי לעבר הכפרים, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים שונים והתקדמות בשטחים לא מוכרים.

כ-500 חיילים מיחידת אגוז וצוותי אוויר שהפעילו מסוקים במתווה האימון, השתתפו בתרגיל. בצה"ל מסבירים כי מדובר בתרגיל פורץ דרך. כשנתיים לאחר הקמת חטיבת הקומנדו, במסגרת החלטת הרמטכ"ל להקימה כחלק מהתכנית הרב שנתית, סיימה היחידה את התרגיל, המסמל יכולת מבצעית חשובה לצה"ל.

יצויין, כי בתרגיל נטלו חלק גם חיילים מיחידת הקומנדו של הצבא הקפריסאי, זאת על רקע פגישתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מנהיגי קפריסין בסלוניקי שביוון.

צפו בתיעוד

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר