הביזוי - וההבהרה

'דרך נלוזה': חסידות סאטמר מתנערת מהטרדת גדולי הדור

במכתב רשמי שפורסם הערב, מתנערת חסידות מהר"א מסאטמר מקריאת העיתון המזוהה עמה למחות בגדולי הדור וראשי הישיבות - תוך פרסום פרטיהם האישיים. הרבי אישר את המכתב (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הגראי"ל, האדמו"ר מהר"א מסאטמר ושער העיתון הפוגעני (צילום: יעקב נחומי וחסידות סאטמר)

הסערה סביב שער העיתון 'דער בלאט' עולה מדרגה, ובמכתב רשמי שמפרסמת הערב (חמישי) החסידות של מהר"א מסאטמר המזוהה עם העיתון יובהר: "לא זו דרכנו".

לדברי ראשי הקהל בחסידות, רבי מאיר זליג רימפלער ורבי דוד אקשטיין החתומים על מכתב ההתנערות, העיתון 'דער בלאט' הינו נכס פרטי, ופרסומו המסעיר אינו מייצג את החסידות.

הבוקר, כזכור, פורסמה בשער העיתון קריאה לחסידים לשגר מכתבי מחאה על חוק הגיוס לתשעת ראשי ישיבות, בהם גדולי הדור, תוך ציון כתובתם הפרטית.

מכתב ההתנערות הרשמי (סריקה)

בעיתון של הפלג הנחשב למתון יחסית, ואשר בהוראת האדמו"ר חסידיו לא נטלו חלק בעצרת המחאה שהתקיימה השבוע בניו יורק, נכתב כי כפי ששלחו החסידים מכתבים אל נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בעניין חוק הגיוס, כך יש לשגר מכתבים לגדולי ישראל בארץ הקודש, זאת בנוסח דומה למכתבם של ראשי הישיבות מארה״ב ששיגרו מכתב חריף לגדולי הדור ושפורסם לראשונה ב"כיכר השבת".

• בסאטמר קוראים להציף את גדולי ישראל במכתבים

כעת מתברר, כי השער הפרובוקטיבי נתפס גם בעיני מנהיגי וראשי החסידות כצעד אחד רחוק מדי, כמהלך של התרסה ופגיעה במרנן ורבנן גדולי הדור בארץ. כמה מהם מודים הערב בשיחה ל"כיכר השבת", כי "גם אם סבורים אחרת, הרי שיש דרך כיצד לומר את זה ולא בחוצפה שכזאת".

מרן הגרי"ג אדלשטיין (צילום: בעריש פילמר)

בעקבות כך כאמור הוחלט הערב לפרסם מכתב הבהרה רשמי, שהאדמו"ר עבר עליו טרם פרסומו, ותחת הכותרת "מחאה והבהרה" נכתבו הדברים הבאים: "בזעזוע וצער על המכשול המחפיר במכתב העת 'דער בלאט' בדברים העומדים על הפרק בענייני גיוס בני הישיבות בארה"ק ת"ו, הרינו להודיע קבל עם ומלואה, כי המכ"ע הנ"ל הרי היא נכסי יחידים, ואינה מייצגת דעת הנהלת קהלתינו הקדושה, וכ"ש וק"ו דעתו הבהירה של כ"ק מרן רבינו עט"ר שליט"א".

מרן ראש הישיבה במסעו לחיזוק יהדות ארה"ב עם האדמו"ר מסאטמר זצ"ל (ארכיון כיכר השבת)

"וזאת למודעי!", נמשך המכתב, "קהלתינו הקדושה מתנערת מדרכים עקלקלים ונלוזים הפוגעים בגדולי תורה, ראשי ישיבות מפורסמים שליט"א בארץ הקודש. לא זו הדרך הורונו רבותינו הק', וחלילה לנו מעשות כזאת. ובזה יצאנו ידי חובתינו, החותם למען הצדק - בשם הנהלת הקהילה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר