מכה למדינה האסלאמית?

הרוסים: "ייתכן שהרגנו את מנהיג דאע"ש"

משרד ההגנה במוסקבה מסר כי ייתכן שאבו בכר אל-בגדדי נהרג בתקיפה באזור א-רקה, בסוף מאי. בהודעה נאמר כי פגישה של מנהיגי דאעש הותקפה מהאוויר (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אל בגדדי (צילום מסך)

ייתכן שמנהיג דאעש אבו בכר אל-בגדדי נהרג בתקיפה רוסית באזור א-רקה, הנחשבת לבירת דאעש בסוריה, בסוף מאי. כך הודיע הבוקר (יום ו') משרד ההגנה במוסקבה.

בהודעה נמסר כי מטרת התקיפה האווירית הייתה פגישה של מהיגי ארגון המדינה האיסלאמית. ברוסיה עדיין מחפשים פרטים נוספים ומידע שייאמת שאבו בכר אל-בגדדי אחד המבוקשים הבכירים בעולם אכן נהרג או ששוב הוא יוכיח כי הוא בעל אלף נשמות.

למרות הפיגועים באירופה שנועדו להציג כביכול את עצמת הארגון, לוחמי המדינה האיסלאמית קרובים לתבוסה במוסול בעיראק ובא-רקה בסוריה, ובכירים אומרים שאל-בגדאדי התרחק משתיהן ומסתתר במרחק אלפי קילומטרים משם. דיווח זה עומד בסתירה לדיווח הרוסי שכאמור הצביע על חיסולו של אל בגדדי בא-רקה.

אחת הדאגות העיקריות של אל-בגדדי הייתה להבטיח כי הסובבים אותו לא יבגדו בו, במיוחד נוכח הפרס הכספי שהוכרז על ראשו, בסך 25 מיליון דולר, שארה"ב הציעה למי שיסייע לאיתורו. הישאם אל-חשימי שמייעץ לממשלות המזרח התיכון בענייני המדינה האיסלאמית, אמר כי אל-בגדדי מצוי במנוסה מתמדת. "מספר תומכיו הולך ומצטמצם כאשר הארגון מאבד שליטה בעוד ועוד שטחים".

לפני שנתיים פורסם כי אל-בגדדי הפך נכה בעקבות ניסיון חיסול שבו נפגע, והוא סבל מנזק בעמוד השדרה. לפי הדיווח בעיתון הבריטי "גרדיאן", הוא נפצע בתקיפה אמריקנית בצפון-מערב עיראק אך הדברים לא הוכחו בצורה ברורה שכן אל בגדדי לא מספק מסיבות עיתונאים מתוקשרות.

אל-בגדדי, שהיה מורה במקצועו, היה איש סתרים, כמקובל בקרב מנהיגים של ארגוני ג'יהאד עולמי. הוא החל להתפרסם כאשר קרא תיגר על הנהגת אל-קאעידה ועל הזרוע הסורית של אל-קאעידה, ג'בהת א-נוסרה. אל-קאעידה הוא ארגון אכזרי כשלעצמו, אבל הוא סבור כי שיטות ימי הביניים שנוקט דאעש במסגרת ההוצאות להורג והעינויים שלו - אכזריות מדי אפילו במונחים שלו, ולכן התנער מאל-בגדדי שהחל לקדם את ארגונו לעמדת ארגון הטרור המסוכן בעולם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר