חשדות חמורים

כך פעלה רשת שסחרה במידע רפואי אישי ביותר

אח בבית החולים רמב"ם בחיפה ועובד בכיר בקופת חולים לאומית הם רק חלק מקבוצה שחשודה כי העבירה לכאורה מידע רפואי אישי ביותר של חולים, לצורך מטרה מסחרית (בריאות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

13 בני אדם חשודים בעבירות של סחר במידע רפואי אישי ורגיש למטרות רווח בתחום שירותי הסיעוד, כך מודיעה היום מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, השוקלת להעמידם לדין בכפוף לשימוע.

על פי החשד, אנשים שאמונים על שמירת סודיות רפואית הפרו אותה בבוטות, כשמכרו מידע רפואי על מטופלים בבתי החולים ובקופת חולים לאומית לחברות סיעוד, שקנו אותו בכדי לבצע שיווק ממוקד למטופלים אלו.

הפרשה נחשפה בעקבות תלונה שהגיעה מאדם שעמד לעבור ניתוח, והתלונן כי חברהה המספקת שירותי סיעוד וטיפול לאחר ניתוח, כבר פנתה אליו להציע לו את שירותיה. לטענתו, היו בידי החברה פרטים רבים שלו, בהם פרטים על הניתוח שהוא עומד לעבור. התלונה הדליקה נורה אדומה ברשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים, שהחלה לחקור את הנושא וחשפה רשת של סחר במידע רפואי של מטופלים.

בין החשודים ישנם גם עובד בכיר בקופת חולים לאומית, עובדת סוציאלית ואח בבית החולים רמב"ם בחיפה. על-פי ממצאי החקירה, עובדים בבית החולים ובקופת החולים העבירו לשני מתווכים, פאריד אבו נאג'י ואמתיאז אבו נאג'י, מידע רפואי אישי רב על המטופלים במוסדות הבריאות בהם הם עובדים, ואלו סחרו במידע זה עם חברות שירותי סיעוד ושירותי טלרפואה, ללא ידיעתם או הסכמתם של המטופלים.

החברות מצידן פנו לאותם מטופלים בכדי לשווק להם את שירותיהן, תוך ניצול המידע הפרטי והרגיש שהועבר אליהן שלא כדין. המעורבים בפרשה פעלו במשך כ-3 שנים עד לגילוי המעשים על ידי הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע במשרד המשפטים, ובמהלך תקופת זמן זו היו שותפים לסחר במידע רפואי אישי ורגיש של אלפי מטופלים בבית החולים ובקופת החולים.

שתי חברות הסיעוד החשודות במעורבות בפרשה זו, הן 'שי חברה לשירותי סיעוד' ו'מ.ס.ד חיפה חברה למסחר', וכן מנהלים וסוכנים בחברות שירותי טלרפואה בצפון הארץ.

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה בחנה בחודשים האחרונים את ממצאי החקירה, ולאחרונה הוחלט כי התגבשה תשתית ראייתית להעמדתם לדין בעבירה של פגיעה בפרטיות וביחס לחלקם גם בגין קשירת קשר לביצוע פשע, בכפוף לשימוע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר