הפיגוע בליל שבת

משפחות המחבלים: 'אין הורים שלא יעצרו את הבן שלהם שרוצה לפגע'

בכפר ממנו יצאו 3 המחבלים שביצעו את הפיגוע בו נרצחה השוטרת הדס מלכא, מביעים חוסר אמון בדיווחים מישראל. אבי המחבל לא שמח: "הוא היה התקווה של המשפחה" (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
המחבלים על רקע שער שכם (צילומים: פייסבוק, יונתן זינדל - פלאש 90, גיל יוחנן - ynet)

מוחמד עטא, דודו של אוסאמה שביצע את הפיגוע המשולב בליל שבת בירושלים יחד עם עאדל ענכוש ובוראא סלאח, בו נרצחה הלוחמת הדס מלכא, אומר היום (ראשון): "למשפחה לא היה שום מידע מוקדם על הכוונה לבצע פיגוע. הם הופתעו כמו כולם. אין הורים שלא יעצרו את הבן שלהם אם היו יודעים על כוונותיו. אין בנו שום שמחה, הוא מת".

במשפחה מפקפקים בפרטים שמפרסמת ישראל לגבי הפיגוע, ולפחות באופן רשמי מסרבים להאמין שהמחבלים היו חמושים בנשק חם: "אמרו שהם השתמשו ב'קרלו', אז אמרו. כמו שאמרו שהם עשו פיגוע בשם דאע"ש. כל מה שנאמר מזויף", אומר הדוד בראיון ל-ynet.

הכתר בכניסה לכפר (צילומים: גיל יוחנן, ynet)

לגבי קבלת האחריות של דאע"ש לפיגוע, טוען מוחמד כי "אוסאמה היה מזוהה עם פת"ח ואין לו שום קשר לדאע"ש. הוא היה כלוא בישראל במשך שנה וגם בכלא הוא היה מזוהה עם פת"ח. הוא לא היה בנאדם אדוק מבחינה דתית ולא היה לו שום עניין עם דאע"ש".

הוא מוסיף, ומדגיש שמדובר בהשערה בלבד, כי "אוסאמה בילה במשך שנה בין כותלי הכלא הישראלי ומדובר בגיל שבו פועמת בהם קנאות לאומית ועצבנות".

אביו של המחבל הנוסף, עאדל ענכוש, סיפר בראיון ל-ynet כי הוא לגמרי הופתע: "לא ציפיתי שדבר כזה יקרה אי פעם. אני המום. עאדל היה התקווה של המשפחה".

לדברי תושבים בכפר דיר אבו משעל ממנו יצאו 3 המחבלים, הכתר שהטיל עליהם צה"ל אינו מוצדק והוא לא בגלל צורך מבצעי. אחד מהם, עבד אל-לטיף ברגותי, הסביר: "שלושה ביצעו פיגוע, בסדר, אז למה 5,000 איש צריכים לסבול בגלל זה? במקום שאתה גר בו כל האנשים חושבים באותה הצורה? אני נמצא תחת כיבוש ואני רוצה להתנגד לכיבוש. אני באופן אישי לא משוכנע שפיגוע זו הדרך. אני לא חושב שהקרלו והסכין יפתרו את הבעיה שלי".

שלושת המחבלים (צילום: מתוך פייסבוק)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר