הופעה מכמירת לב

אולמרט אמר בדמעות: "הפכו אותי לבוגד" - נדחתה ההכרעה לגבי קיצור מאסרו

בפני חברי וועדת השחרורים של השב"ס, ניצב היום שבר כלי: ראש הממשלה לשעבר האסיר אהוד אולמרט, שהתחנן כי הסיבוך המשפטי החדש לא ימנע את קיצור שליש מאסרו (ארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אהוד אולמרט. ארכיון (צילום: Amit Shabi - פול, פלאש90)

אחר הצהריים (ראשון) דחתה ועדת השחרורים את ההכרעה על קיצור שליש מ-27 חודשי מאסרו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, ליום חמישי הבא, ה-29 ביוני.

אולמרט עצמו הופיע בפני חברי הוועדה ואמר בעיניים דומעות, בהקשר לבדיקה שנפתחה בעניינו, בחשד שהבריח חומרים מסווגים מהכלא: "הפכו אותי לבוגד, אני מדבר מדם לבי". ההכרעה כאמור נדחתה, בשל החלטת נציגי הפרקליטות להמתין לתוצאות הבדיקה על מנת לגבש עמדה.

כזכור, ביום חמישי האחרון פשטה המשטרה על הוצאת ידיעות אחרונות, שצפויה להוציא לאור את ספרו של אולמרט וכן על ביתו של עורך הספר יהודה יערי, לאחר שבחודש אפריל השנה נתפס פרקליטו של אולמרט, חנינא ברנדס, כשהוא נושא עמו במעטפה מן הכלא מסמכים החשודים כמסווגים שאותם כתב האסיר הבכיר.

חשיפת "פרשת המסמכים" של אולמרט (מתוך חדשות 2)

שירות בתי הסוהר העביר את המסמכים שהוחרמו למשרד הממונה על הביטחון במשרד הביטחון (המלמ"ב), שם בדקו אם הם מכילים חומר סודי המסכן את ביטחון המדינה. במלמ"ב קבעו כי המסמכים מסווגים והעבירו את ממצאיהם לפרקליטות, שהחליטה לפתוח בבדיקה, ובינתיים כבר גיבשה חוות דעת שלילית לגבי קיצור השליש מעונשו.

אולמרט הורשע בעבירות של קבלת שוחד, הפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט בפרשות הולילנד, טלנסקי ותיק השיבוש. הוא נאסר בפברואר 2016. בקשת החנינה שהגיש לנשיא ראובן ריבלין נדחתה, אולם הנשיא קבע כי במצב שבו אולמרט ישוחרר מוקדם - לא יחולו עליו מגבלות של אסיר ברישיון, והוא יוכל למשל לטוס לחו"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר