יממה לאחר התקרית

הצעירים ביצהר יחתמו על "מסמך התנהגות"

האמבולנס הצבאי שנרגם באבנים ביישוב גרם לסערה ולמבוכה. הישוב פרסם מסמך עליו יידרשו לחתום כל הצעירים. "נגרש כל צעיר שלא יחתום" אומרים ביישוב (חדשות, בארץ)

אמבולנס הצבאי שהותקף (צילום: דובר צה"ל )

ביצהר מתנערים מאירוע המביך במהלכו צעירים מהיישוב תקפו אמבולנס צבאי שהגיע לפנות את אחת התושבות שהתייבשה ונזקקה לטיפול רפואי.

ועד המזכירות ביצהר הוציא היום (ראשון) הודעה לתושבים המיועדת לצעירים המכונים "נוער הגבעות", ובה דרישה כי יחתמו על מסמך בו הם מתחייבים להישמע להוראות ולפעול על פי רוח הישוב. בהודעה נאמר כי נער שלא יחתום על המסמך יסולק מהיישוב וכבר הבוקר סילק היישוב נער אחד שעל פי החשד היה מעורב בתקרית המביכה.

יוזכר כי אתמול (שבת) בערב אמבולנס צבאי שהוזעק לישוב לטפל באחת התושבות שסבלה מהתייבשות וכשהחובשים הצבאיים סיימו את הטיפול הרפואי ויצאו מהיישוב הם הותקפו באבנים, השמשה הקדמית של האמבולנס הלא מוגן נופצה.

ביצהר כאמור מתנערים מהתקרית ומציינים כי כל מי שהיה מעורב בתקרית יסולק מהיישוב: "הנערים שלקחו חלק באירוע החמור אינם לומדים במסגרות החינוכיות ביצהר, אחד הנערים שהכחיש את מעורבותו קיבל כבר הבוקר הודעה כי ימצא לו מקום אחר מחוץ ליצהר", נאמר בהודעה.

עוד נכתב: "בימים הקרובים נזמן את כל הנערים שמסתובבים ביישוב ללא מסגרת, ונחייב אותם לחתום על מסמך התחייבות מפורט שכחלק ממנו יחויב הנער להישמע להוראות היישוב ולכבד את המרחב הציבורי בו. נער שלא יסכים לעמוד בהתחייבות יידרש לעזוב את היישוב ואנחנו נעשה הכל כדי שזה יקרה".

ההודעה של הישוב (צילום: צילום מסך)

המקרה עורר את זעמם של כמה מתושבי הישוב שסברו בתחילה שתלמידי ישיבת 'עוד יוסף חי' היו מעורבים בתקרית התושבים בתגובה ניפצו כמה מחלונות הישיבה, במזכירות מתייחסים גם למקרה הזה ובהודעה נקראים כל תושבי הישוב שלהם 'דם חם' כהגדרת המכתב להרגיע את הרוחות ולא להיגרר לסבב של אלימות.

כוחות צה"ל סובלים בתקופה האחרונה מהתנכלויות חוזרות ונשנות של צעירים מיצהר רק שלשום הניחו כמה צעירים דוקרנים בכניסה ליישוב בכדי למנוע מכוחות צה"ל להיכנס לישוב, בצה"ל אמרו כי ההתנהגות של הצעירים היא חציית קו אדום.

הדוקרנים שהניחו הצעירים (צילום: דובר צה"ל)

במקרה אחר הותקף ונפצע על ידי יהודים קצין האג"ם של חטמ"ר שומרון בכפר חווארה, ובאזור בנימין כשהגיע עם כוח צבאי להפריד במריבה בין יהודים לפלסטינים.

דובר צה"ל פרסם הודעה בה נאמר: " אנו מדגישים כי פגיעה מכל סוג שהיא בכוחות הביטחון הממלאים את תפקידם ומגנים על תושבי האזור הנה חמורה. נמשיך לפעול לאכיפת החוק והסדר ביהודה ושומרון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר