חילולי השבת ברכבת

דרישת 'דגל': ועדה מקצועית לבחינת אישורי עבודה בשבת

ח"כ אורי מקלב (דגל התורה) אומר ל"כיכר השבת" כי הם ידרשו הקמת ועדה מקצועית לבחינת אישורי העבודה בשבת, ולא מהסס לאיים בפרישה מהקואליציה - "השאלה היא רק מידת ההשפעה" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ גפני וח"כ אורי מקלב (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

סיעות ש"ס ויהדות התורה יתכנסו בצהריים (שני) לישיבת סיעה משותפת בה ידונו על מצב השבת בארץ ישראל, כאשר הטענות העולות הן כי השבת הפכה ליום השיפוץ השבועי של רכבת ישראל, והשבת הפכה למרמס במקומות נוספים ברחבי הארץ.

ב'דגל התורה' צפויים לדרוש בישיבה המשותפת את המשך שמירת הסטטוס קוו הנהוג בארץ שנים רבות.

ח"כ אורי מקלב אומר הבוקר ל"כיכר השבת" כי ידרוש הקמת וועדה מקצועית בלתי תלויה לבחינת אישורי העבודות במדינת ישראל בשבת, הוועדה תכלול אנשי מקצוע בתחום, נציגי המשרדים הרלוונטיים ונציגי הציבור.

"מצב זה שישנה רשות בלתי ברורה, אשר מאשרת או פוסלת עבודות בשבת על סמך בקשתם של משרדי הממשלה בלתי מתקבלת", אומר מקלב. "מי החליט שעבודות אלו הינם בעלי צורך ויש לחלל עבורם שבת? ראינו מקרים רבים אשר חילולו את השבת לחינם כאשר היה ניתן למנוע זאת מראש".

ח"כ מקלב מסביר עוד כי "ועדה זו תהיה כפופה לחברי הכנסת ולא למשרדי הממשלה, ועדה ציבורית זו תהיה מחוייבת לשמור על כבודה של השבת מתוקף מחויבותו של עם ישראל לשמירת השבת".

"כל קיומם של עם ישראל בארץ ישראל הוא בזכות שמירת השבת ואסור להקל ראש", אומר מקלב ומביע תרעומת על כך ש"הנחת העבודה של משרד התחבורה היא שניתן לעבוד בשבת".

מקלב מוסיף ומעביר מסר ברור לפרישה מהקואליציה, "אם לא יהיה שינוי יהיו עבודות גם בשבתות בקרובות, המאבק יהיה שווה גם אם נשב באופוזיציה, השאלה היא מידת ההשפעה ולא מיקום חברי הכנסת באופוזיציה או בקואליציה, בציר הזמן הזה ההשפעה גדולה יותר בדרך זו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר