לאחר כישלון "הפגנת הגיוס"

המסע של פרוש: פגישות עם האדמו"רים והרבנים בארה"ב

סגן שר החינוך מנצל את שהותו בארה"ב לרגל שמחה משפחתית למרתון פגישות עם גדולי הרבנים והאדמו"רים - לאחר כישלון הפגנת הגיוס - בכדי להסביר את תהליכי העומק ב"חוק הגיוס" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
סגן השר מאיר פרוש (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

סגן שר החינוך מאיר פרוש, ששהה בשבת האחרונה במונסי והסתופף בצילו של זקן האדמו"רים הרבי מויז'ניץ מונסי, הבין כשראה את המפגינים הקיצונים מחוגי הקנאים מול הבית בו התארח כי הפעם זה דרמטי יותר.

סגן השר שכמו חבריו ושאר נאמניהם של גדולי הדור מורגל בהפגנות מסוג זה המתקיימות מפעם לפעם מול ביתו בארץ או כששוהה בחו"ל הבין כי הפעם מתמקדים הסיקריקים בהצלחה שלו ושל שותפיו למערכה למניעת הפגיעה בגדולי הדור בארץ הקודש באמצעות הפגנת הגיוס בארה"ב.

העובדה שאותם קנאים הזכירו זאת בפשקווילים ובכתבי הפלסתר שהפיצו כמו גם עצם התעוזה להפגין במרכז השיכון החסידי, ליד בתיהם של הרבי וילדיו, הבהירה כי לקנאים אין גבולות וכי חמתם על טירפוד יוזמת המחלוקת בין גדולי הדור וראשי הישיבות בארץ ובארה"ב שנכשלה, בוערת בעצמותיהם.

רשמית, הגיע סגן השר לשמחת חתונה לרגל נישואי אחיינו, בן למשפחת הלפרין, עימה שרוי פרוש ביחסים חמים במיוחד, תוך שהוא מקפיד להגיע לכל השמחות, נסיעה שאכן נקבעה כבר לפני כחצי שנה.

אולם בפועל, פרוש כמו פרוש, בחר ואף היה מחוייב לנצל את המסע המשפחתי למסע הסברה ציבורי ממוקד בבתיהם של גדולי הדור.

כפי שנחשף ב"כיכר השבת", היה זה פרוש המקורב עשרות שנים למפעל ועד הישיבות שיחד עם נאמניהם של גדולי הדור הליטאיים פעל ללא לאות בשבועיים האחרונים למניעת הפיכת עצרת המחאה של סאטמר וחוגי הקנאים כנגד חוק הגיוס לעצרת של כלל ישראל בראשות גדולי האדמו"רים וראשי הישיבות מה שהיה מתפרש חלילה כנסיון התרסה ופגיעה בגדולי הדור בישראל.

פרוש שעבד כמו בקמפיין בחירות ממוקד, עם חמ"ל מיומן שעבר חצר חצר, חסידות חסידות, במאמצי שכנוע והעברת המסרים למנהיגות הרוחנית כמו גם הנאמנים והעסקנים, הבין שיש להמשיך את הפעילות על מנת לשמר את ההישגים.

בנוסף, חלק מהאדמו"רים הנחשבים לקנאים יותר הסכימו אמנם לוותר על השתתפותם בעצרת המחאה אולם במקביל ביקשו הסברים והוכחות כי אכן נעשה הכל בארץ הקודש למניעת גיוס ופיתוי של תלמידי ישיבות.

בעקבות כך, במהלך שהותו של סגן שר החינוך בארצות הברית, צפוי פרוש לפגוש את גדולי האדמו"רים וראשי הישיבות ולהודות להם על כך שבסופו של דבר נמנע הקרע מול גדולי הדור בארץ וכן להסביר להם בהרחבה על כל תהליכי העומק וההישגים הרבים הן בחוק הגיוס המתוקן והן בתקנות עליהם עמלים הח"כים מול משרד הביטחון בימים אלו.

המטרה הינה להדוף את מסע השקרים והלחצים שנגדע באיבו ולתת להנהגה הרוחנית בארה"ב תמונה ברורה ונכונה על כלל המהלכים הנעשים לעיתים בשקט ומאחורי הקלעים בנושא זה בברכתם ובהוראתם של מנהיגי העדה בארץ.

ל"כיכר השבת" נודע כי פרוש כבר נפגש עם האדמו"רים מויז'ניץ מונסי, סקווירא ונובומינסק וצפוי להיפגש עם גדולי תורה נוספים בין השאר בנושא זה.

יצויין כי ל"כיכר השבת" נודע כי גם הגאון רבי שאול אלתר, ראש ישיבת "שפת אמת" - גור, מנצל בימים אלו את שהותו בארה"ב ומשוחח עם גדולי התורה שם בעניין, זאת מתוקף תפקידו כחבר נשיאות ועד הישיבות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר