לאחר עידן אובמה

המסמך הסודי מוכיח: הבנייה בירושלים מוקפאת - גם לחרדים

מאות דירות חדשות שכבר אושרו לבנייה בשכונות רמות ורמת שלמה בירושלים, לא נבנות בהוראה מגבוה. בעבר נהג נתניהו להפיל את האשמה על אובמה העוין, הנשיא לשעבר (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
בנייה בשכונת רמות. אילוסטרציה (צילום: Sebi Berens/Flash90)

יותר מפעם אחת הצהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחרונה כי הדחפורים יכולים לשוב לאתרי הבנייה בירושלים, משום ש"אין שום הקפאת בנייה באף חלק של העיר", כעת בעידן טראמפ כנשיא ארה"ב.

אלא שמסמך שנחשף היום (שני) בגל"צ מפרט למעלה מ-6000 אלפים יחידות דיור בבירה שבנייתן נעצרה בהוראת ישירה של הדרג המדיני. העומדים מאחורי מסמך זה, הם גורמים מקצועיים בוועדות התכנון בירושלים.

כך לדוגמה מוקפאים הפרויקטים הבאים: תכנית בנייה המבקשת להרחיב את שכונת רמת שלמה ב-500 יחידות נוספות, שתי תוכניות להקמת 250 יחידות ברמות, תכנית הרחבה לבניית 2,200 יחידות דיור בשכונת גילה, 2,000 יחידות בשכונת הר חומה, למעלה מ-500 בפסגת זאב, הכשרת שטח של 9,000 מ"ר בעיר העתיקה בירושלים לבניית חניון ומרכז תצוגה ועוד תכנית נרחבת המבקשת להסדיר את הבנייה ברובע היהודי בעיר העתיקה ומשתרעת על פני 150 דונם.

יודגש, כי מדובר גם על יחידות דיור בודדות של אנשים פרטיים, ולא רק על מיזמי בנייה גדולים. המכנה המשותף לכל התוכניות הן העובדה כי הן מוקפאות בוועדה המחוזית בהתערבות הדרג המדיני, בשל היותן מעבר לקו הירוק.

שרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי) הגיבה לפרסום זה בראיון לתחנה הצבאית ואמרה: "ראש הממשלה אמר שאין הקפאה בירושלים ככה שאין סיבה להיות במצב הזה. אנחנו נפנה לראש הממשלה כדי לבקש הבהרות. הוא התחייב שאין הקפאה בירושלים ולכן צריך לשחרר".

גורמים מדיניים מסרו בתגובה לידיעה כפי שפורסמה בגל"צ את המשפט הקצר הבא: "אין הקפאה בירושלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר