העבודות ברכבת

הסיעות החרדיות דורשות מנתניהו: "אתה חייב להתערב"

סיעות ש"ס ויהדות התורה התכנסו לדון בחילולי השבת המתרבים באמצעות משרד התחבורה ועבודות הרכבת ויצאו בקריאה משותפת לראש הממשלה להתערב • גפני במתקפה חריפה על השר כץ (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

סיעות ש"ס ויהדות התורה התכנסו בצהריים (שני) לישיבת סיעה משותפת בכדי לדון על חילולי השבתות המתרבים בישראל, בעיקר במשרד התחבורה באמצעות עבודות רכבת ישראל.

ל"כיכר השבת" נודע כי במהלך הישיבה הסגורה, התבטא ח"כ גפני בחריפות נגד שר התחבורה ישראל כץ ואמר כי "ישראל כץ הוא השר הגרוע ביותר אי פעם לציבור החרדי, השר הגרוע בנושא שבת".

בפתח הישיבה, אמר יו"ר ש"ס השר אריה דרעי כי "למרות שאני חולה, הגעתי במיוחד למען כבודה של השבת. הפכו את השבת ליום של תיקונים ושיפוצים. רה"מ נתניהו חייב להיכנס לתמונה. זה לא מתקבל על הדעת".

השר יעקב ליצמן אמר בישיבה המשותפת כי "אני מבין שאנחנו לא יודעים על עוצמת חילולי השבת. שוחחנו גם עם רה"מ וגם עם שר התחבורה. נתניהו חייב להתערב. זה לא חלק מההסכם הקואליציוני. זה הפרה של ההסכם".

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אמר בישיבת הסיעה המשותפת כי "רכבת ישראל משדרגת את כל המסילות רק בשבת. זה לא היה ככה כל השנים. אם זה ימשיך, נלך לגדולי התורה ונקבל מהם החלטה האם להישאר בממשלה".

ח"כ אורי מקלב אמר בישיבה כי "עד שהעיתונאים לא ישמעו שאנחנו נפרוש מהקואליציה הם ירגישו שהם לא הגיעו לסיפוקם, לא אכפת שבת לאף אחד, אם אנחנו נודיע שאנחנו לא פורשים מהקואליציה אז כולם מתפזרים, לנו אכפת שבת בין אם אנחנו בקואליציה ובין אם אנחנו באופוזיציה.

"יש לנו מה להשפיע בממשלה הזו, חברים באמת נאמנים, וכשותפים נאמנים יש לנו תביעה לקואליציה הזאת ולראש הממשלה שיש לו אפשרות לפעול שמהמשרדים שתחת אחריותו ישמרו על השבת".

מנגד, יש הטוענים בכנסת כי את האמירות והדרישות יש להציג לראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ראשי הקואליציה ולא ב"הצגה לתקשורת".

לאחר הישיבה, פרסמו ראשי הסיעות החרדיות הודעה בנושא חילולי השבת בה נאמר כי "לא נסכים להמשך התופעה החמורה בה השבת הופכת ליום התחזוקה של מדינת ישראל.

"אנו דורשים מראש הממשלה לקיים את ההסכם הקואליציוני, להחזיר את הסטטוס קוו לקדמותו, ולהפסיק מיידית את עבודות התשתית של הרכבת ללא צורך. כן הדבר לגבי תוספת קווים בשבת וחוסר אכיפה של חברות פיראטיות המפעילות תחבורה ציבורית בשבת.

"הסיעות רואות במצב הנתון הפרה חמורה בהסכם הקואליציוני. לאחר הישיבה עם ראה"מ והשרים הנוגעים בדבר, הדברים יובאו להכרעתם של גדולי ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר