בגלל טעות

הופסקה האכיפה על נסיעת אופניים במעבר חצייה

בגלל טעות של משרד התחבורה ש"שכח" לחתום על התקנה שמתירה הטלת קנסות על מי שנוסע עם אופניים במעבר חצייה, בוטלה בינתיים האכיפה ולא יינתנו קנסות על כך (רכב)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

חלם זה כאן: תקלה בירוקרטית של משרד התחבורה לא מאפשרת למשטרה לרשום דו"חות לרוכבי אופניים חשמליים הנוסעים על מעברי חצייה זאת למרות ההודעות מראש על כך.

על פי הדיווח ב-ynet, לאורך תקופה ארוכה ניהלו במשטרה ובמשרד התחבורה קמפיין נגד האופניים החשמליים שנוסעים על מדרכות ומסכנים הולכי רגל ולצורך כך אף העבירו תקנות שמאפשרות לתת קנסות לרוכבים. אלא שמסמך שהוציא אגף התנועה לפני חודש מנחה את השוטרים שאסור להם לבצע אכיפה על מעבר חצייה כי במשרד התחבורה "שכחו" לחתום על תקנה בעניין.

ההודעה המביכה על ביטול האכיפה (מתוך ynet)

ממשטרת ישראל נמסר כי היא "מבצעת תדיר פעילות אכיפה כנגד עבירות בריונות, המבוצעות בין היתר על-ידי רוכבי אופניים. לראיה, מאז תחילת השנה נרשמו למעלה מ-3,000 דו"חות לרוכבי אופניים רק בגין נסיעה על המדרכה. לצד האכיפה היזומה, מפעילה המשטרה מערך הסברה כחלק מתפיסה של מניעה מצבית (הגברת המודעות ומניעת העבירה עוד בטרם התרחשותה), הכול במטרה למנוע את סיכונם של הרוכבים ומשתמשי הדרך. נציין כי משטרת ישראל מבצעת אכיפה בכפוף לתוקף צו עבירות הקנס. לאחרונה נעשה תיקון חקיקה גם בצו עבירות הקנס המתייחס לסעיף רכיבה על אופניים חשמליים על מעבר חצייה. לכשיכנס תיקון זה לתוקף, תורה המשטרה על המשך אכיפה על פיו".

כזכור, על פי התקנות החדשות שנכנסו לתוקפן בשלב ראשון בתל אביב, שימוש בטלפון נייד בעת רכיבה "יזכה" את הרוכב בקנס של אלף שקל. רוכבים שייסעו על מדרכות או בשבילים שאינם מיועדים לאופניים ייקנסו בסכום שבין 250-100 שקל. גם על שימוש באוזניות לרוכב במדרכה יינתן קנס בסך 250 שקל. מנגד, הולך רגל שייתפס הולך בנתיב המיועד לרכיבת אופניים ייקנס בסכום של 500 שקל. כמו כן, לפקח תינתן הזכות החוקית להחרים אופניים או להוציא אוויר מגלגליהם.

במסגרת התקנות שאושרו יבצעו פקחי העירייה אכיפה על המדרכות, בשבילי אופניים, בנתיב שסומן כשביל אופניים, באזורים שהנסיעה בהם הוגבלו למהירות מרבית של 30 קמ"ש, בשביל המיועד להולכי רגל וסומן בתמרור וכן במעברי חצייה.

בין היתר, יאכפו פקחי העירייה, איסור נסיעה על המדרכה ברחוב בו קיים שביל אופניים, איסור נסיעה על המדרכה לרוכבי אופניים חשמליים ברחוב ממותן תנועה בו לא קיים שביל אופניים (למעט רוכבי אופניים רגילים מתחת לגיל 16).

אכיפת התקנות אמורה להתחיל בחודש אוגוסט תחל באכיפה שתגרור במשך חודש רישומי אזהרה בלבד. בחודש ספטמבר תתחיל העירייה לאכוף את החוק במלואו, כך שיינתנו קנסות לעברייני התנועה. "מדרכות העיר נועדו בראש ובראשונה להולכי הרגל", הסביר ראש עיריית תל אביב רון חולדאי. "אנחנו מדגישים שהמדרכות אינן הפקר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר