חצו 700 ק"מ

השיגור האיראני המפתיע - "מסר לארה"ב". צפו

בישראל עוקבים עם מודיעין מוגבר על הדיווחים המגיעים מסוריה בה פגעו טילים איראניים ארוכי טווח, ביכולות שיגור מפתיעות וראשוניות. טהרן: "זה מסר מאיתנו". צפו (העולם הערבי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ההכנות לשיגור הטילים מאיראן - והפגיעה הישירה (צילום: תקשורת ערבית)

ששת הטילים הבליסטיים ששיגרה אתמול איראן לראשונה זה 30 שנה שלא בניסוי, כדי לנקום על הפיגוע בטהרן, גמעו מרחק של 700 ק"מ, מאיראן, דרך שמי עיראק ועד בניין קטן בדיר א-זור שבסוריה - בסיס דאע"ש שהיווה היעד לתקיפה.

לדברי מפקד חיל האוויר במשמרות המהפכה האיראניים, אמיר עלי חאג'י זאדה, מתקפת הטילים היא "מסר לאויבים שטהרן היא לא לונדון או פריז". הוא אף איים בתגובה קשה שבעתיים אם דאעש יפעל שוב.

"שיגור טילים למרחק של 600 עד 700 ק"מ ממערב איראן אל בניין קטן בסוריה מראה את היכולת של איראן ואת היכולות המודיעיניות שלה", אמר היום (שני) חאג'י זאדה.

יו"ר ועדת החוץ והביטחון בפרלמנט האיראני, עלאא' א-דין ברוג'רדי, הוסיף כי השיגור הוא מסר לארצות הברית שהכוח הרקטי של איראן ימשיך להיות בעל יכולת, ללא קשר למה שתחליט ארצות הברית.

המתקפה התרחשה שעות לאחר שהמנהיג הרוחני העליון של איראן, אייתוללה עלי חמינאי, הזהיר כי איראן "תסטור בפני אויביה" כהוקרה למשפחות הקורבנות, ובהם אלו שנהרגו בסוריה ובעיראק.

כזכור, דאע"ש לקח אחריות על הפיגוע הכפול בטהרן, שאירע ב-7 ביוני - בבניין הפרלמנט ובמתחם קבר חומייני, בהם נרצחו 17 בני אדם ונפצעו 50 איש. לאחר ימים ספורים דיווח שר המודיעין האיראני כי כוחותיו חיסלו את מתכנן הפיגועים.

לפי התקשורת האיראנית, שמם של הטילים - 'זולפאקר' - הוא על שם החרב שעל פי המסורת המוסלמית-שיעית נתן מוחמד לאימאם עלי למען הפלג השיעי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר