המדינה תרכוש עבור עובדיה מכוניות מיני

מינהל הרכב הממשלתי יוציא בקרוב מכרזים לרכישת רכבי מיני חסכוניים במחירם ובצריכת הדלק שלהם. המכרז הראשוני הוא של 50 רכבים אבל ככל הנראה יירכשו מספרים גדולים (רכב)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
רכב מיני סקודה סיטיגו (צילום: סקודה)

חוסכים בקטן: מינהל הרכב הממשלתי ייצא בקרוב במהלך הצטיידות במכוניות קטנות וחסכוניות - במכוניות מיני. עד כה לא נהג מינהל הרכב הממשלתי להצטייד במכוניות קטנות.

על פי עיקרי מסמכי המכרז שפורסמו ב'כלכליסט', המיועד לתחילת הצטיידות בשלהי הקיץ, מדובר ב־50 רכבים שישמשו את המשטרה, שירות בתי הסוהר, רשות הכבאות וגופים נוספים.

מהמסכים עולה כי הכמות הזו היא בגדר אומדן בלבד, כלומר בפועל מספר המכוניות הקטנות שיוזמנו עשוי להיות גדול בהרבה. על פי מסמכי המכרז, המדינה תהיה רשאית לרכוש "כמות בלתי מוגבלת" של רכבים מהדגם הזוכה.

המחיר המרבי של הדגם הזוכה יהיה 85 אלף שקל. לשם השוואה, מחיר מכונית משפחתית ממוצעת בישראל, כזו המשמשת בחלק ניכר מצי מינהל הרכב הממשלתי, הוא כ־130 אלף שקל כך שמדובר בחיסכון גדול מאד עבור המדינה. הרכב מיועד להכיל ארבעה נוסעים בלבד, הספק המנוע מעל 59 כוחות סוס (חלק ניכר ממכוניות המיני המשווקות בישראל מצוידות במנועים המפיקים 60 כוחות סוס), ותיבת ההילוכים אמנם אוטומטית, אך המינהל מאפשר גם השתתפות של דגמים שמצוידים בתיבת הילוכים אוטומטית אלקטרונית, כלומר תיבה אוטומטית בעלת מצמד המיועדת לחיסכון בדלק.

המכרז הוא ל־24 חודשים בלבד, והמדינה שומרת לעצמה זכות הארכה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר