שקרנים, כרגיל

גורמים בישראל: רוב הטילים האיראנים החטיאו

לאחר יממה של התפארות ואיומי רהב מצדם של האיראנים חשפו גורמים ישראלים כי רוב הטילים שנורו מטהרן לסוריה החטיאו את יעדם ורק 2 מהם פגעו במטרתם (צבא וביטחון)

אחד השיגורים אמש (צילום: תקשורת איראנית)

כמה לא מפתיע, האיראנים שיקרו שוב. מטח הטילים ששיגרה אמש (ראשון) איראן אל יעדי דאעש בסוריה לא היה מדויק ורוב הטילים לא פגעו במטרות, כך אמרו הערב גורמים מקצועיים בישראל שהתייחסו להתפארות האיראנית ולהפרחת האיומים כלפי ישראל.

האיראנים שיגרו 5-4 טילים משני מקומות שונים אל שני מקבצי מטרות - בדיר א-זור ובתדמור. אך כאמור רק טיל או שניים מתוכם אכן פגעו.

האיראנים ירו את הטילים במטרה כפולה מלבד הפגיעה בדאע"ש כאיתות לסעודיה ארה"ב ואף ישראל לטענת בכירים בטהרן.

האיראנים טרחו לנפח את הפרטים סביב הירי ותוצאותיו, גורם איראני בכיר מסר הערב לרשת "אל-מיאדין" פרטים נוספים על תקיפת הטילים. לטענתו, לא פחות מ-50 מפקדי שטח ופעילים בדאעש נהרגו בתקיפה שכוונה למטה הפיקוד של הארגון בעיר אל-מיאדין במחוז דיר א-זור במזרח סוריה: "אומת מותם של שישה מפקדי שטח לובים בארגון". אותו גורם הוסיף כי אחד הטילים ששוגר פגע ישירה במטה הפיקוד שנמצא באחד מבתי הספר באזור. האיראנים אמרו כי שיגרו שישה טילי קרקע-קרקע למרחק של עד 700 ק"מ וכינו את המתקפה "מוצלחת", אך "מוגבלת".

מפקד משמרות המהפכה גם אמר שהאיראנים שלחו מזל"טים לוודא את הפגיעות - אך התברר שזה שקר איראני נוסף לצורכי תעמולה.

חוסיין שייח אל-איסלאם, יועץ לשר החוץ מוחמד זריף, אמר אחרי המתקפה האיראנית הנדירה בסוריה כי "ישראל היא האויב המרכזי ועליה לדאוג. אני סבור שהיא הבינה היטב את המסרים של הטילים". ראש הממשלה בנימין נתניהו שהיה מודע ככל הנראה לתוצאות האמיתיות של התקיפה הרחוקה מלהיות מוצלחת הגיב לתקיפה ואמר: "יש לי מסר אחד לאיראן - אל תאיימו על ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר