'רפאל' פיתחה

כך מערכת לייזר חדישה משמידה רחפן • צפו

להשמדת רחפנים 'עוינים', דוגמת אלו שישראל פגשה מספר פעמים בגבולות השונים, לא יידרש עוד שיגור טילים בעלות הון עתק. כך מערכת הלייזר החדשה משמידה אותם - צפו (ביטחון)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הלייזר בפעולה (צילום: מתוך חדשות 2)

מערכת חדשה שתסכל פעילות של רחפנים, נחשפת היום (שלישי) על ידי חברת 'רפאל' שפיתחה אותה. בסלון האווירי בפריז יוצגו הרחפנים ה'עוינים' כשהם מאותרים ומושמדים על ידי קרן לייזר שהיא משדרת. בקרוב - המערכת תהפוך למבצעית.

מערכת Drone Dome הנחשבת ראשונה מסוגה בעולם, מצליחה גם במרחק של מספר קילומטרים ליירט רחפנים. היא מורכבת משלושה חלקים עיקריים: מערכת הגילוי של המכ"מ, מערכת הלייזר המנטרלת ומערכת שמשבשת את תדר הרדיו בין המפעיל לרחפן.

(צילום: רפאל)

כידוע, בשנים האחרונות הרחפנים הפכו לאיום ממשי מול ישראל, בשל יכולתם לחדור אווירית לכל שטח, להפעיל חומר נפץ או לצלם. עד כה, במספר מקרים בגבולות הצפוניים והדרומיים, נדרשה ישראל לשגר טילי פטריוט ואחרים בעלות הון עתק כדי ליירטם.

לדברי אל"מ (מיל') מאיר, מנהל פיתוח עסקי בחטיבת עליונות אווירית ברפאל, בראיון לחדשות 2 שחשפו את הידיעה, "לקחנו יכולות לייזר שפותחו ברפאל ועשינו להן התאמה להתמודד עם האיום שהפך אתגר לכל מערכות ההגנה בעולם. איום הרחפנים ולהקות רחפנים הוא אחד האתגרים הכי מורכבים שמתפתחים בתקופה האחרונה. רואים את השימוש של דאע"ש וגורמים אחרים בזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר