האם נמות מחום?

מחקר: יהיה חם יותר, אבל האנושות תסתגל

צוות חוקרים מאוניברסיטת הוואי בחם גלי חום קטלניים ב-37 השנים האחרונות ולטענתם גלי החום מתרבים מאד בשנים האחרונות אך לא בהכרח צפויה מכך סכנה לחיי אדם (בעולם)

(צילום: שאטרסטוק)

הוויכוח על ההתחממות הגלובלית האם היא אכן קיימת או לא מרחף בשנים האחרונות כשרק לאחרונה החליט הנשיא טראמפ לפרוש מהסכם פריז שנועד להיות חלק מהפתרון גם לבעיה זו. חלק מהטענות היו שנושא ההתחממות הגלובלית נופח בידי בעלי אינטרסים.

מחקר חדש קובע כי גם אם אכן ישנה התחממות גלובלית שהולכת להחמיר מידי שנה לא מדובר בסכנה לבני האדם והם צפויים להסתגל לכך.

צוות חוקרים בחן 1,949 גלי חום קטלניים מאז 1980 בכל רחבי העולם וניסה לגלות מגמות, להגדיר מתי חום כה חמור עד שהוא הורג ולחזות את העתיד. הם גילו כי אחד מכל שלושה אנשים חווה כעת 20 ימים בשנה בהם החום מגיע לרמות קטלניות. עם זאת, המחקר חוזה כי יחד עם הנתון ההתגברות, שלושה מתוך ארבעה אנשים בעולם יעמוד בפני סוג כזה של חום עד לסוף המאה הנוכחית, ככל שההתחממות הגלובלית תימשך.

המחקר מתפרסם על רקע גל חום משמעותי שפגע במערב ארה"ב בחודש מאי האחרון, כמו גם הטמפרטורות בפקיסטן שטיפסו ל-53.5 מעלות צלזיוס. לדברי ג'ף מסטרס, מנהל המטרולוגיה של אתר Weather Underground, אם המדידה בפקיסטן תאושר היא עשויה להיות בין חמש מדידות הטמפרטורות הגבוהות ביותר שנמדדו על פני כדור הארץ. מסטרס מספר כי בשנה החולפת 22 מדינות או טריטוריות שברו או השוו את שיאי הטמפרטורה שלהן.

על פי החוקר קמיליו מורה מאוניברסיטת הוואי, שעומד מאחורי המחקר, שפורסם אתמול (ב') במגזין Nature Climate Change,"ארה"ב עומדת להיות תנור. המצב רע כבר עכשיו, אך הנתונים האמפיריים מורים על כך שהוא יחמיר בהרבה".

מורה והצוות שלו יצרו מפה גלובלית אינטראקטיבית עם היסטוריית גלי החום שעברו על כדור הארץ וסימולציות מחשב על מנת להגדיר עד כמה תגבר התדירות של גלי החום על רקע תרחישים שונים של זיהום הסביבה. המפה מראה כי נכון לתחזיות הזיהום הנוכחיות, גלי החום יפגעו בצורה חמורה בדרום מזרח ארה"ב, מרכז ודרום אמריקה, מרכז אפריקה, הודו, פקיסטן, רוב אסיה ואוסטרליה.

"אם הזיהום ימשיך כפי שהוא כעת", אמר מורה, "עד סוף המאה ה-21 דרום ארה"ב תחווה עונות קיץ שלמות של מה שנחשב תנאי חום קטלניים". עם זאת מוסיף מורה ומעדכן כי גלי החום הקיצוניים בעתיד לא אמורים להוביל ליותר מקרי מוות ממה שהיה עד עכשיו, בעיקר משום שאנחנו חיים יותר בחללים ממוזגים. ובנוסף, אנשים מסתגלים לטמפרטורות שעולות.

יש לציין כי המיזוג וההסתגלות לחום יהיו בעיקר במדינות שיכולות להרשות לעצמן. מדינות שאין להן מספיק אמצעים יסבלו מצב חמור בהרבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר