"רבבות לומדים"

למעלה מ-400 מגידי שיעורים השתתפו בשבתות השנתיות ש 'צורבא מרבנן'

מכון ההלכה בראשות הרב בן ציון אלגאזי ערך את הכנס השנתי במשך שלוש שבתות בהן השתתפו מאות מגידי שיעורים מכל רחבי הארץ. הראשל"צ הרב יצחק יוסף: "לימוד ההלכה הוא הבסיס ההכרחי לחיי יהודי שומר תורה ומצוות" (בארץ, שיווקי)

כנס צורבא מרבנן. (צילום: יחצ)

מאות המשתתפים מרחבי הארץ התארחו במלונות 'כינר גליל' על שפת הכינרת ו'גני ירושלים' בכנס של מכון ההלכה צורבא מרבנן.

כיבדו את הכנס בנוכחותם הראשון לציון – הרב יצחק יוסף, והרב הראשי לירושלים – הרב שלמה משה עמאר.

בנוסף נמסרו שיעורים מפי: נשיא מכון צורבא מרבנן ורב העיר רמת גן – הרב יעקב אריאל, רב העיר קרית ארבע לשעבר – הרב דב ליאור, רב העיר קריית אונו וחבר מועצת הרבנות הראשית – הרב רצון ערוסי, ראש ישיבת רמת גן – הרב יהושע שפירא, ודיין בית הדין הגדול – הרב ציון לוז.

הצלחה ברחבי הארץ ובעולם

הראשון לציון הרב יצחק יוסף אמר בשיעורו כי "מרן אבי זכותו תגן בעדנו, הקדיש חייו ללימוד והרבצת הלכה, הלכות טהורות, מאירות העיניים, הנלמדות באופן הנכון, מתוך יראה ואהבה. מכון צורבא מדרבנן בראשותו של הרב בן ציון אלגאזי עושה באמת מהפכה של ממש, שמח אני לראות את ספרי הלימוד דבר דבור על אופניו, ומתפעל אני לשמוע כיצד רבבות רבבות לומדים שותפים במפעל, חפץ השם יצליח בידי כל הלומדים והמלמדים בארץ ובעולם".

רבה הראשי של ירושלים, הרב שלמה משה עמאר אמר בשיעורו כי "קיימת התרופפות בכל המגזרים בעניין הקפדה על פרטי ההלכה, מזה דורות לימוד ההלכה הוא הוא אבן היסוד לחיבור עם ישראל לעולם של תורה, וכך בדיוק צריכים לדעת כי החובה ללימוד הלכה תלויה הן על הכלל והן על כל יחיד ומשפחתו, אשרי אלפי לומדי ההלכה של צורבא שמקיימים 'כל השונה הלכות בכל יום מובטח לו שהוא בן העולם הבא" עוד עסק הרב בשיעורו בעניין קדושתה של העיר ירושלים.

ראש מכון "צורבא מרבנן", הרב אלגאזי: "אני שמח על קיום הכנס זו השנה העשירית, ומברך את מגידי ורכזי השיעורים אשר תורמים מעצמם במהלך כל השנה, אני מזמין את כל מי שחפץ ליבו בלימוד יסודי של כלל ההלכות הנוגעות לחיי המעשה לבוא ולהצטרף לאחד מ650 מרכזי הצורבא אשר פרושים ברחבי הארץ והעולם"

ח"כ בצלאל סמוטריץ הוסיף: "צריך לומר את האמת רק בעזרת חזון גדול ומהלכים גדולים נחבר את עם ישראל לתורת ישראל. הרב אלגאזי מוביל חזון אדיר וזוכה לראות הצלחה ברחבי הארץ והעולם – אשריו ואשרי חלקו"

"חיבור אלפי לומדים מכל קצוות הארץ"

למכון 'צורבא מרבנן', אותו ייסד הרב אלגאזי, ישנה תוכנית מרתקת ללימוד הלכה בשיעור המתקיים אחת לשבוע במאות קהילות בארץ ובעולם, כעשרת אלפים משתתפי השיעורים נהנים מדי שבוע. בנוסף בשנה האחרונה פתח המכון תוכנית שיעורים לנשים, וברחבי הארץ נפתחו כ-150 שיעורי צורבא נשים.

בנוסף, מפעיל המכון פרוייקטים ייחודים ללימוד הלכה בשיתוף משרד החינוך, צה"ל, שירות בתי הסוהר וכן מערך נרחב של שיעורי הלכה בתפוצות.

סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן נאם בפני המשתתפים ואמר: "הפעילות המדהימה של צורבא גורמת לחיבור אלפי לומדים מכל קצוות הארץ וסוגי האוכלוסייה, זוהי משימת הדגל שלנו, בכל עיר ובכל יישוב להוסיף סייפא וספרא גם יחד"

עו"ד ליאור פרישמן מנכ"ל המכון סיפר בסעודה שלישית: "הרב הראשי דוד לאו איחל לנו 'שתלכו לכל הרוחות...שתפרצו עוד ועוד ימה וקדמה צפונה ונגבה' – וזה בדיוק מה שאנו משתדלים לעשות, לסייע לציבור הרחב לפתוח מאות שיעורים ברחבי בארץ בעולם'.

בנוסף כיבדו את השבתות יו"ר העמותה ויו"ר החטיבה להתיישבות גאל גרינוולד, ראש עיריית רחובות רחמים מלול, מפמ"ר תושב"ע במשרד החינוך – הרב יהודה זולדן, ראש האגף למורשת ישראל – הרב איתיאל בר לוי, ראש המועצה הדתית בירושלים יהושע ישי, יו"ר חבר המועצות הדתיות בישראל שלמה תנעמי. הזמר החסידי ר' ישראל פרנס ליווה את התפילות והסעודות בשירה.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר