צה"ל אישר - עולים ל´כיף אל חארס´

במוצאי שבת, ליל עשרה בטבת - יום הקדיש הכללי, יעלו המונים לציון יהושע וכלב בן יפונה, הטמונים ב´כיף אל חארס´ סמוך לאריאל(חרדים)

יוסי וייס | כיכר השבת |

המונים צפויים לעלות במוצ"ש ליל עשרה בטבת לקברי יהושע בן נון וכלב בכיף אל חארס שבשומרון.

כמסורת השנים האחרונות, גם השנה יעלו המוני בית ישראל במוצ"ש ליל עשרה בטבת לפקוד את ציוניהם הקדושים של יהושע בן נון וכלב בן יפונה, הטמונים בכפר כיף אל חארס הסמוך לישוב אריאל שבשומרון.

העליה למקום נעשית בתיאום מלא עם החטיבה המרחבית "אפרים", בראשות מפקד החטיבה החדש אל"מ אבי גיל. כוחות גדולים של צה"ל וכוחות הבטחון יתפרשו החל משעת חצות בכל רחבי הכפר ויאבטחו את המקום במשך כל שעות התפילה כדי לאפשר זרימה חופשית ברחבי הכפר לשלושת הקברים ללא סיכון .

תאריך העלייה לציון נקבע דווקא בתאריך זה, מאחר ולא נודע תאריך הפטירה של כלב בן יפונה, החליטו לפני כמה שנים באגודת "יסוד עולם" לאחר התייעצות עם רבנים, לקיים מידי שנה עליה בליל עשרה בטבת, שהוא כידוע גם "יום הקדיש הכללי".

הכניסה לכפר תתאפשר מהשעה 23:30 עד 03:00 לפנות בוקר דרך צומת אריאל, שם יוכלו הבאים ברכבים פרטיים להחנות את רכבם בחניון הגדול שהוכשר לשם כך בצומת, ולהכנס רגלית או בשאטלים חינם שיעמדו במקום בכל שעות התפילה לטובת הבאים.

במקום תערך תפילת רבים מיוחדת על צרות הכלל והפרט שלאחרונה התרבו ל"ע, בהשתתפות רבנים רבים, אישי ציבור והמוני מתפללים הצפויים להגיע גם השנה לעלייה זו.

ב'אגודת יסוד עולם' המארגנת את העליה, נערכים לקליטת ההמונים שיגיעו למקום, הן מבחינת תחבורה מוסדרת והן ב'הכנסת אורחים' שתפעל במקום לאורך כל שעות העלייה.

יו"ר האגודה הרב חיים רייכר מבקש מצידו לשבח את צה"ל המאפשר את העלייה, ובפרט את מפקד החטיבה החדש: "אני שמח מאוד שמפקד החטיבה החדש ממשיך בדרך קודמיו לתפקיד, ומאשר כניסה למקום על אף הטירחה הרבה הכרוכה בכך".

הרב רייכר מבקש להזכיר לציבור, כי זו הזדמנות יחידה לציבור לפקוד את ציונים הקדושים הללו, מאחר ובמשך השנה אסורה לחלוטין הכניסה למקום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר