אאא

תביעה ייצוגית נגד Gett (לשעבר גט טקסי) בניו יורק: נהגים שעברו עם שירות הזמנת הנסיעות Juno, שנרכש על ידי גט בעסקה בסך 200 מיליון דולר, תובעים את החברה הישראלית בטענה להטעיה והפרת חוזה.

ג'ונו חדרה לשוק הצפוף של ניו יורק עם קונספט ייחודי. כדי לפתות נהגים לעבוד אתה היא הציעה להם תשלום ותנאים מועדפים, וכן נתח סמלי של מניות החברה. לפי התביעה, שמסמכיה הגיעו לאתר באזפיד, 20 אלף הנהגים שעבדו עם ג'ונו קיבלו מניות של החברה בשווי 100 דולר, במקום בונוס חתימה בסכום זהה במזומן.

"על מנת לפתות נהגים, ג'ונו נתנה הצעה מפתה מאוד", נכתב בתביעה, שהוגשה ב-9 ביוני. "אבל מרגע שג'וני, מר טלמון מרקו (מייסד ומנכ"ל ג'ונו) והמשקיעים שלהם קיבלו הצעה של 200 מיליון דולר, הם הפנו את גבם לנהגים השותפים".

לטענת הנהגים, הסכומים שקיבלו בעקבות העסקה תמורת חלקם בחברה עומדים על בין מאה לכמה מאות דולרים בלבד, אף שעבדו בין 50 ל-60 שעות בשבוע במטרה לזכות במניות נוספות (נהגים שעבדו 120 שעות בחודש היו זכאים למניות נוספות). "התובעים הם קרבנות של הונאה קלאסית. הובטחו להם מניות והם קיבלו גרושים בשעה שבעלי מניות אחרים זכו לתשלום נאה", נטען.

מגט נמסר בתגובה: "החברה קיבלה את כתב התביעה ותתייחס לגופו של עניין בבית המשפט".