"ככה מחנכים את החילונים?"

עיריית ב"ב לקחה ילדים לביקור באתר מחלל שבתות וחגים

"העצים זקפו את צמרותיהם בהשתאות לנוכח המחזה", סיפרו בדוברות על הטיול שערכה עיריית ב"ב לילדים ב...אתר שמחלל שבת בפרהסיה. עסקנים: "מחדל חמור, מעילה בשליחות שלנו" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הכדור הפורח לצד ראש העיר חנוך זייברט (צילום: דוברות עיריית בני ברק וגרשון אלינסון, פלאש 90)

בשעות הצהריים (שלישי) שיגרו בדוברות עיריית בני ברק הודעה מחמיאה על פעילותו של ראש העיר חנוך זייברט, איש "אגודת ישראל", שהתגייס לסייע לילדים המתגוררים בעיר ולגרום להנאתם, כאשר בחסות העירייה זכו ילדי מועדונית "יום טוב" ל"חוויה מיוחדת" - בדמות נסיעה בכדור פורח מעל פארק גני יהושוע בתל אביב

לכאורה, מדובר ביוזמה ברוכה שיש להללה ולשבחה, סיוע למשפחות ולילדים החווים קשיים רבים. "גם העצים ב'גני יהושע' זקפו את צמרותיהם בהשתאות לנוכח המחזה המרגש שהם חוו לראשונה – נסיעה ב'בלון פורח'". נכתב בהודעה המשמחת המתארת את "פניהם הקורנות ועיניהם הבורקות של עשרות הילדים 'הבני ברקים' שהגיעו לשם, עם הצוות המקצועי והמסור לכל צרכיהם, סיפרו בעצם את סיפורו המיוחד של המוסד הנפלא כל-כך "מועדוניות יום טוב", החוגג עתה 13 שנים של פעילות מוצלחת", לשון ההודעה.

הכדור הפורח בו ביקרו הילדים (דוברות עיריית בני ברק)

אלא שמבדיקת "כיכר השבת" עולה כי מדובר באתר המחלל שבת וחג בפרהסיה ובגלוי, שראוי היה מלכתחילה לעירייה חרדית שלא לקחת אליו את הילדים. "גם אם נעשה מכשול חלילה", מוסיפים גורמים בעיר, "הרי שלפחות היה עדיף שלא להתגאות בו בראש כל חוצות ובהודעות דוברות ויחסי ציבור".

"מדובר במקום המחלל שבת בריש גלי, שרומס את קודשי היהדות והאידישקייט ברגל גסה. כיצד ניתן לקחת לכזה מקום ילדים שלא טעמו טעם חטא, לנצל את מצבם ולהכשילם?" תהו גורמים חינוכיים בעיר התורה והחסידות בשיחה עם "כיכר השבת".

אתר מחלל שבת (מתוך אתר הבלון הפורח)

לדברי העסקנים, מדובר ב"מחדל חמור שעל העירייה לתת עליו את הדין". לטענתם, בעיתונות החרדית וב"המודיע" בפרט מותקפים בכל יום משרדי ממשלה ורשויות עירוניות שאינן דתיות על כך שהם פוגעים בקדושת השבת, "כל הציבור החרדי נלחם כעת על כבודה של השבת כאשר מודגשת ללא הרף החובה לרכוש ולהתארח אך ורק במקומות שומרי שבת ומועד, ובסוף דווקא אנחנו, בב"ב שבראשה עומד נציג יהדות התורה והשבת, מי שמצופה ממנו להתרחק מכל אבק של חשש בנושא חמור זה, מועלים בשליחותינו ודורכים על השבת ועוד גאים בכך?".

לדבריהם, "אין ספק שנעשתה טעות חריפה הן בתיכנון הטיול והן בהוצאת הודעת הדוברות אודותיו. לא ייתכן שאנחנו נחנך את החילונים בתל אביב כאשר העירייה בבני ברק נגועה בעצמה בפגיעה בקדושת השבת" אומרים העסקנים בכאב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר