אייזנקוט: נמשיך למנוע העברות נשק לחיזבאללה

הרמטכ"ל התייחס היום במרומז לדיווח כי ישראל מממנת ארגוני מורדים בסוריה וטען כי ישראל לא נוקטת צד בלחימה. עם זאת, אמר כי ישראל "תמשיך למנוע העברות נשק לחיזבאללה". צפו (חדשות, בארץ)

אייזנקוט בנאומו היום (צילום: CONTACT GBS. תמונה: מאיר וקנין, פלאש 90)

הרמטכ"ל רא"ל (רב אלוף) גדי אייזנקוט התייחס הערב במרומז לדיווח ב'וול סטריט ז'ורנל' לפיו ישראל מחמשת ומממנת מורדים בסוריה. בכנס שנערך היום (שלישי) במרכז הבינתחומי הרצליה אמר אייזנקוט: "ישראל לא מתערבת במלחמה בסוריה, אנחנו עוסקים במניעת העברת נשק שבעתיד עלול לפגוע בישראל. יש סיוע בהעברת ציוד הומניטרי לסוריה. זאת חובתנו כישראלים וכיהודים".

בנאומו התייחס אייזנקוט גם לתמורות החלות באזורינו ולאיומים על מדינת ישראל ואמר: "ארגון חיזבאללה בנה יכולות, הוא מפר ברגל גסה את החלטה 1701, ואם מסתכלים על דרום לבנון אנחנו רואים את הארגון הזה פרוס ב-200 כפרים ועיירות. יש שם עשרות אלפי רקטות. יש לנו אינטרס ברור, למנוע העברת נשק מתקדם על ידי ארגון חיזבאללה. כמו שהתפרסם, היו פעולות למנוע העברת נשק מתקדם כדי לפגוע בישראל, כך היה בשנים האחרונות וכך יהיה בעתיד".

באשר למעורבות הישראלית בכל הקשור ללחימה האמריקאית במדינות ערב באזור אמר הרמטכ"ל: "אני יכול לומר בצניעות שצה"ל תורם לצבא האמריקני ולקואליציה שפועלת במזרח התיכון. את שיתוף הפעולה ניתן לראות עם המדינות המתונות במזרח התיכון, יחסים שהשתפרו מאוד בשנים האחרונות - חלקם גלויים וחלקם סמויים".

באשר לשקט המתוח בגבול עזה אמר: "בחזית סוריה שקט כבר 44 שנה, למרות המציאות הכאוטית בסוריה נשמרת מציאות ביטחונית טובה ברמת הגולן. ברצועת עזה מאז מבצע צוק איתן יש שקט. עם זאת, המציאות הביטחונית ברצועת עזה מורכבת ונפיצה".

עוד אמר הרמטכ"ל כי: "פגשנו דפוס חזק שלא הכרנו אותו בעוצמות האלה, טרור של צעירים שלוקחים החלטה. אנחנו עושים מאמצים, בעיקר ביהודה ושומרון וברצועת עזה לאפשר מציאות אזרחית טובה ותקווה מתוך הבנה שזה גם אינטרס ישראלי. היכולת להתמודד עם המציאות הזו היא תולדה של מדיניות הפעלת כוח נכונה - הפרדה בין טרור לאוכלוסייה שמאפשרת לאוכלוסייה להמשיך לחיות את חייה", דברי הרמטכ"ל היום בכנס במרכז הבינתחומי בהרצליה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר