חקירת בכירי בזק תימשך גם בשעות הבוקר

יו"ר חברת בזק ובעל השליטה בענקית התקשורת, שאול אלוביץ' נחקר יחד עם בכירים נוספים החל מאתמול בבוקר ועד לשעות הקטנות של הלילה והחקירה תמשך הבוקר (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: אלי דסה, יח"צ)

חקירתם של בכירי בזק, בעל השליטה ויו"ר חברת בזק, שאול אלוביץ', ונושאי משרה נוספים בקבוצת החברות שבשליטתו, על ידי הרשות לנירות ערך נמשכה עד לשעות הקטנות של הלילה ותימשך גם היום.

החקירה שדבר קיומה נודע אתמול בבוקר נערכת בחשד לביצוע עבירות מרמה ודיווח. בין הנחקרים: מנכ"ל חברת yes רון אילון, סמנכ"ל הכספים של yes מיקי ניימן ובנו של בעל השליטה ודירקטור בבזק אור אלוביץ'.

על פי הדיווח, במהלך הלילה החשודים שוחררו לבתיהם והם ישובו כבר הבוקר להמשך חקירה במשרדי הרשות בת"א. התנאים המגבילים שהוטלו עליהם להמשך החקירה יוגשו במהלך היום לאישור בית משפט השלום בת"א.

חקירת הרשות מתמקדת בעסקה שבה בזק רכשה את חברת הלוויין yes במרץ 2015. ככל הידוע ישנם שני כיוונים מרכזיים שנחקרים. הראשון, הליך אישור העסקה שבמסגרתה אישר דירקטוריון בזק לרכוש את מלוא מניות של yes בסדר גודל של 50.2%, שהוחזקו על יד חברת יורוקום של אלוביץ', בתמורה ללמעלה ממיליארד שקלים. על פי החשד העסקה אושרה תוך מצגי שווא.

החשד השני, וככל הנראה המרכזי יותר, שבוצעו מניפולציות בדו"חות חברת yes, וזאת על מנת להגדיל את התשלומים שתעביר בזק ליורוקום בתמורה למניות yes. חלק מהתשלומים בעסקה היו מותנים ביעדי תזרים המזומנים של yes, ועל פי החשד נושאי משרה בחברה פעלו על מנת שהחברה תעמוד ביעדים אלה כדי שיורוקום תקבל את התמורה המלאה מהעסקה.

תגובת החשודים או בא כוחם עדיין לא נמסרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר