מגיב בחריפות

השר ליצמן: "התנהלות הרופאים, הרס מערכת הבריאות"

שר הבריאות נשא דברים הבוקר והתייחס לסוגיה הבוערת כשהוא תוקף מחד את הרופאים על התנהלותם אך גם קורא להם לשוב באופן מיידי להדסה ולטפל בילדים החולים (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יואב ארי דודקביץ', פלאש 90)

שר הבריאות יעקב ליצמן נשא דברים בכנס שקיפות בבריאות בתל אביב והתייחס לסוגיה הרותחת של התפטרות הרופאים מהדסה, כשהוא מאשים את הרופאים ב"הרס מערכת הבריאות".

"אני ברשותכם רוצה להתייחס לנושא הבוער בימים אלו, נושא הדסה. לאורך כל הדרך הדבר היחיד שעניין אותי הוא רק הילדים. לא הסתכלתי על מי יצא נגדי ולא על שלטי החוצות והאוטובוסים, עניין אותי מצב הילדים בלבד", טען שר הבריאות.

"הנחיתי את מנכ"ל הדסה רוטשטיין שהדברים שהרופאים ביקשו הם יקבלו, כלומר להחזיר המצב לקדמותו לפני המשבר. רוטשטיין קיבל הנחייתי. לצערי הרופאים לא קיבלו זאת. אין ירושלים בלי הדסה והצלנו את הדסה. מאז שרוטשטיין בהדסה הפעילות בביה"ח עלתה מעל הציפיה. אני חוזר ומדגיש שלא תהיה מחלקה בשערי צדק, זוהי קביעה מקצועית של משרד הבריאות ולא שלי כשר", אמר ליצמן נחרצות.

הוא התייחס גם לטענות שנחשפו הבוקר בדבר מגעים למעבר כל המחלקה לשערי צדק ואמר, "אני אישית בהלם ממה שקראתי הבוקר, קשה לי לחשוב שרופאים בכירים ינסו לעשות פוטש לביה"ח במחשכים. ולנסות לקחת את העובדים, עובדים סוציאליים, אחיות ואנשי מינהלה ולהרוס את המחלקה. זה משהו שלא יעלה על הדעת. זהו הרס של מערכת הבריאות. אצטרף לבדוק את ההתנהלות הזו שבין הרופאים ושערי צדק".

"כבר בישיבת וע״ר בכנסת הצעתי מגשר - הדסה קיבלה הם הרופאים דחו, אח"כ פגישות עם מנכ"ל המשרד , הצענו מתווה והם אפילו לא טרחו לחזור אל המנכ"ל. היום אני מבין למה הם לא ענו", אמר שר הבריאות.

למרות הטענות חזר ליצמן על קריאתו לרופאים לחזור להדסה, "לא עושה חשבון נפש עם אף אחד - אני קורא היום לרופאים תחזרו לעבודה לטובת הילדים . אני את המתווה שלי אקיים ואעמוד בהבטחתי. תצילו את הילדים ותחזרו לעבודה".

ממשרד הבריאות נמסר: "יש להצטער על כי הרופאים שוב דחו הצעה לגישור וחזרו בהם מהסיכום ביום חמישי. אנחנו חוזרים וקוראים להם לשים את כל השיקולים האחרים בצד ולהיכנס לגישור מיידי לטובת הילדים היקרים לאחר שכבר אמרנו שאנחנו מוכנים להחזיר את המצב לקדמותו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר