בלגן בצרפת

מהומה פוליטית: ארבעה שרים בממשלתו של מקרון התפטרו

הנשיא הצרפתי הצעיר רק החל את כהונתו וכבר השבוע ארבעה משריו התפטרו מתפקידיהם בגלל חקירות שנערכות נגדם בחשד לשחיתות במפלגת 'מודם' בה הם חברים (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
כולם מתפטרים? הנשיא מקרון (צילום: שאטרסטוק)

עמנואל מקרון רק ניצח לפני כחודש בבחירות בצרפת והקים את ממשלתו, אך כבר ארבעה משריו מתפטרים. שר המשפטים של צרפת פרנסואה ביירו והשרה לעניינים אירופיים מריאל דה סארנז יתפטרו מהממשלה. כך מדווחים הבוקר (ד') כלי תקשורת צרפתיים. זאת יממה לאחר ששרת ההגנה סילבי גולאר פנתה לנשיא החדש מקרון והודיעה לו על בקשתה לסיים את תפקידה - חודש בלבד לאחר מינוייה.

הסיבה להתפטרות של השרים הצרפתיים היא חקירה שעוסקת בתנועת המרכז-ימין "מודם" שבה הם חברים, שעוסקת במשרות מזויפות של התנועה בפרלמנט האירופי ובשימוש אסור בכספים. נגד גולאר נטען שמימנה את הפעילות הפוליטית של "מודם" באמצעות משכורות של הפרלמנט האירופי.

שר המשפטים ביירו הוא יו"ר "מודם" ולפי התקשורת בצרפת הוא יעזוב את הממשלה במסגרת חילופי גברי שיבוצעו היום על ידי ראש הממשלה של מקרון אדואר פיליפ. אלא שדובר ממשלת צרפת כריסטוף קסטאנר הודיע שההתפטרות של ביירו הייתה בחירה אישית שלו והוסיף שהוא מכבד אותה ושהיא מפשטת את הדברים על רקע חקירת השחיתות במפלגתו של שר המשפטים. "יש לנו רוב (בפרלמנט) לאחר הניצחון הגדול ביום ראשון ויש לנו את הכוח למשול. אז הגיע הזמן להתחיל בעבודה", אמר דובר ממשלת צרפת.

"קיבלתי החלטה לא להיות בממשלה הבאה", אמר השר לשעבר ביירו, לסוכנות הידיעות הצרפתית. דקות ספורות לאחר ההודעה על התפטרותו של ביירו הודיעה מפלגתו שסגניתו היו"ר דה סארנז ששימשה כשרה לעניינים אירופים גם פורשת מתפקידה בממשלה.

ביירו צפוי לקיים מסיבת עיתונאים אחר הצהריים שבה יסביר את הנימוקים להתפטרותו מממשלתו של הנשיא מקרון. שרת המשפטים גולאר אמרה אמש שלא תוכל להישאר בממשלה בשעה שקיימת אפשרות שהיא תיחקר בפרשה ולכן היא פורשת "מרצון טוב". תנועת "מודם" חברה למקרון כבר בתחילת המרוץ של איש המרכז לנשיאות ומדובר במכה פוליטית לא פשוטה בעבור הנשיא הצרפתי הצעיר.

"הגנה היא תיק תובעני. כבוד הצבא שלנו, שבו משרתים גברים ונשים שמסכנים את חייהם, אסור לערבב במחלוקות שאין להן קשר אליהם", מסרה גולאר, והוסיפה שהיא לא רוצה שהחקירה תפגע במאמציו של מקרון להילחם בשחיתות. "נשיא הרפובליקה פועל להחזרת האמון בשירות הציבורי. לעבודה הזו צריכה להיות עדיפות על פני כל שיקול אישי".

כאמור, שלושת המתפטרים של מפלגת "מודם" הם לא היחידים, שלשום הכריזה ממשלת צרפת שהשר לתכנון שטחים רישאר פראן, חבר בכיר במפלגת "רפובליקה בתנועה" (LREM) של מקרון, עוזב את הממשלה כדי לעמוד בראש הסיעה בפרלמנט. פראן עצמו נמצא בחקירה של התביעה בצרפת סביב עסקיו והחשד שהוא העסיק את בנו כעוזר פרלמנטרי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר