החיילים, השבת והכותל

סגן שר הביטחון: "על ראשי הישיבות לגנות תקיפת חיילים"

מצדיק את המשטרה על לכידת תוקפי החיילים, תוקף את ההנהגה החרדית ומותח ביקורת על עיכוב 'חוק השבת' ועל קידום 'מתווה הכותל' ללא הרבנים הראשיים • סגן השר אלי בן דהן בראיון (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

ראיון מיוחד: סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן, בראיון מיוחד ל"כיכר השבת", מדבר על חילול בית המדרש לעלוב בירושלים והתקשורת הכללית שמשתיקה, תקיפת החיילים החרדים ופעילות המשטרה. בן דהן מאשים את ההנהגה החרדית שלדבריו לא מספיק מגנה את תקיפות החיילים ותוקף את המפלגות החרדיות שלא מקדמות את חוק השבת ולסיום מצהיר שתומך בביטול 'מתווה הכותל' בהחלטת ממשלה.

את הראיון פותח בן דהן בחילול בית הכנסת עם ריסוס צלבי קרס בירושלים: "אין ספק שכמו כל יהודי נורמלי אני מזדעזע מכך. הדבר חמור ביותר. אני מאוד מקווה שהפורעים הללו יתפסו במהרה וגם ייענשו".

בן דהן ממהר לעקוץ את הפוליטיקאים שממהרים לגנות כל פגיעה במוסלמים אך לא ביהודים: "זו ההזדמנות לומר לכל מי שממהר להגיב על פגיעה שהיא, שהיא באמת לא בסדר, כלפי מסגד או גוף אחר שמייצג את אנשי האיסלאם, בוודאי ובוודאי שאנחנו צריכים לשמור על בתי כנסת".

גם לך יש את התחושה שבכל פעם שפוגעים בגלגל של רכב בשייח ג'ראח הכותרות צועקות אבל שזה בית כנסת משתיקים?

"כן. לצערי הרב זה נכון. יש תחושה כזו בהחלט, היחס כלפי בתי כנסת הוא הרבה פחות מאשר כל פגיעה אחרת ברכוש של הערבים".

סגן שר הביטחון בראיון לכתב כיכר השבת ישי כהן

אני רוצה לעבור לנושא החיילים החרדים. אתה בתפקיד סגן שר הביטחון, אתה חושב שעושים מספיק בכדי למנוע את תקיפת החיילים?

"תראה, אין גבול ל'מספיק'. אני בהחלט חושב שבשנה האחרונה המשטרה וכל גופי האכיפה עושים מה שלא עשו בפעמים קודמות. אני רוצה להזכיר לך, אני הקמתי ועדה שחברים בה הפרקליטות, המשטרה והצבא. אנחנו כל כמה חודשים מתכנסים ובוחנים את התלונות הקיימות".

לדבריו: "רק לפני שבוע כולם ישבו אצלי בלשכה ודנו על צעדים נוספים, כדוגמה צעדים אזרחיים כלכלליים שאנחנו לא מסתפקים משתמשים בזה.

"אם נדע מי מדפיס ומפרסם את החוברות הסתה, צריך להגיע לבתי הדפוס, ולהבין מי המזמינים וכך נגיע אליהם. ומי שמשתף פעולה עם הגופים הללו, צריך להעניש אותו כלכלית".

יש תחושה שהמשטרה קצת מגזימה שמבצעת את הפשיטות דווקא בימי שישי, שעות לפני כניסת השבת...

סגן שר הביטחון מסביר את המהלך של המשטרה ואומר: "יום שישי נבחר כי זה היום שהחיילים מתפזרים בו הביתה. אין ספק שהקיצונים הללו מקבלים תמיכה סביבתית".

אתה חושב שהפוליטיקאים החרדים עושים מספיק בכדי לגנות את אותם תקיפות?

"לא, לא מספיק. צריכים לגנות יותר. זה לא רק עניין שלהם".

בן דהן מותח ביקורת על ההנהגה הרוחנית-חרדית: "אני חושב שלצערי הרב זה גם עניין של ראשי הישיבות, הציבור הרבני והמנהיגים הרוחניים של הציבור החרדי צריך לומר את דברו. צריך לומר: אנחנו לא יכולים להסכים מפעילות מהסוג הזה, אלימות כזו אין לה שום היתר בשום מקום בתורה'".

מאבק השבת. יש תחושה שיום השבת הפך ליום השיפוץ של רכבת ישראל...

"אני חושב שבעניין הזה אני שותף מלא. יום השבת הוא היום שמדינת ישראל קבעה שהציבוריות הישראלית שובתת. אם אנחנו לא נשמור על יהדותה של המדינה, במה היא תהיה שונה מכל מדינה אחרת?".

הרב אלי בן דהן בראיון ל"כיכר השבת"

בן דהן עובר להתייחס ל'בג"ץ המרכולים' ואומר: "יום לאחר החלטת בג"ץ התכנסה ישיבה של ראשי המפלגות הדתיות, דרעי, ליצמן וגפני, השר בנט שלח אותי".

לגבי המרכולים, החרדים ממתינים להחלטת בג"ץ האם יאפשרו דיון מורחב עם שבעה שופטים

בן דהן מותח ביקורת ואומר: "אני חושב שזו טעות. אסור להמתין. צריך לקדם את הצעת החוק".

אתה חולק על דרעי והחרדים שמעכבים?

"אני לא יודע, אני יודע שבאותה ישיבה סיכמנו על עקרונות, למה לא התקדמנו מאז?".

"אני רוצה להזכיר לכולם", מוסיף בן דהן, "בעוד חודש המושב הזה מסתיים. מה שלא נספיק בחודש הזה, זה אומר שזה ידחה למושב הבא בעוד חמישה חודשים, בחודש חשוון, חייבים לקדם את העניין כמה שיותר מהר".

בנושא הכותל שמענו את השר אורי אריאל וח"כ סמוטריץ' מ'האיחוד הלאומי', איפה אתם כ'הבית היהודי' בנושא הזה?

"אנחנו אמרנו את עמדתנו. הטעות החמורה בכל המהלך של המתווה היה שלא עירבו את הרבנים הראשיים. מדינת ישראל בחרה רבנים ראשיים והיא צריכה לשבת אתם ולשמוע מה יש להם לומר".

הרבנים הראשיים תומכים בביטול המתווה בהחלטת ממשלה, אתה בעד?

"כן, אם זו עמדת הרבנים הראשיים - אני תומך בזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר