הסתיימה החקירה

כך נוצר 'קרטל' המחירים היקרים לנסיעות לפולין

במשך כשנה וחצי חקרו גורמי אכיפת החוק מספר חברות בחשד שחברו יחדיו ל'קרטל' סודי שנועד לשמור על רמת מחירים גבוהה לנוסעים לפולין. כעת התגבשה נגדן תשתית ראייתית (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ממתינים בנמל התעופה. אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

התגבשה תשתית ראייתית לכך שמנהלי סוכנויות נסיעות בחברות 'טיולי הגשר לעולם בע"מ', 'י. הלל ושות' בע"מ', 'אקדמי טרוול (2013) בע"מ' ו'דיזנהאוז בע"מ', חברו לחלק ביניהם את שוק המסעות לפולין היוצאים מטעם משרד החינוך ומוסדות נוספים - שזהו קרטל, בניגוד לחוק.

היום (רביעי) מדווחים גורמי אכיפת החוק, יחידת 'להב 433', היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית ומחלקת החקירות ברשות הגבלים עסקיים, כי במהלך החקירה שנמשכה כשנה וחצי נאספו ראיות שביססו את החשד לכך שמזה שנים, פעלו הסוכנים במשותף כדי לשמר רף מחירים גבוה, תוך שהם מציגים מצג שווא של תחרות ביניהם.

כחלק מההסדרים האסורים סוכני הנסיעות חילקו ביניהם את המסעות לפולין כך שלמעשה לא הייתה תחרות ביניהם, דבר שאיפשר להם לגבות עבור המסעות מחירים גבוהים מהורי התלמידים. מעבר לזה, במהלך החקירה נאספו ראיות לכך שמנהלי אחת מהחברות העבירו טובות הנאה לעובדי ציבור, כדי שאלו ישפרו את מצב החברה בתפעול השוטף של המסעות לפולין.

במקרה אחר הם חשודים כי אף נתנו הנחות כדי שעובד עירייה יקדם את עניינה של החברה בעת מכרז.

העבירות בגינן יש כוונה להעמיד לדין את המעורבים בקרטל, הינן הסדרים כובלים בנסיבות מחמירות, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועבירות על חוק איסור הלבנת הון, אך בשלב זה תיק החקירה והראיות שנאספו בו יועברו לפרקליטות המדינה להחלטה ולעיון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר