תחזית אפוקליפטית

הפרופסור השתגע? סטיבן הוקינג: "חייבים לעזוב את כדור הארץ"

סטיבן הוקינג, שקנה בצדק את מעמדו כפיזיקאי הבכיר ביותר כיום ומוכר גם בשל נכותו הבולטת, מתריע: הכדור שלנו עומד בפני השמדה מפגיעת אסטרואיד או התפוצצות אוכלוסין ויש לעבור לירח (מענין)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
פרופ' הוקינג. ארכיון (צילום: The World in HDR / Shutterstock)

האסטרופיזיקאי המפורסם בעולם, פרופ' סטיבן הוקינג, הזהיר אמש (שלישי) כי המין האנושי חייב להתחיל לעזוב את כדור הארץ כדי להימנע מהשמדתו המוחלטת בשל פיצוץ אוכלוסין ושינויי אקלים המתחוללים כל העת.

בהרצאה שמסר בכינוס מדעי בנורבגיה הביע המדען המוכר גם בשל נכותו הבולטת, את הערכתו כי כדור הארץ ישרוד כנראה רק עוד 200-500 שנה, שבסיומן הוא יושמד מפגיעת אסטרואיד, התפוצצות אוכלוסין או טמפרטורות גבוהות במיוחד.

הפתרון, לפי הוקינג, הוא להתחיל להתיישב במקומות אחרים במערכת השמש שלנו, כמו למשל הירח והמאדים: "התרחבות לחלל תשנה את עתיד האנושות. בעצם, זה יקבע אם בכלל יהיה לאנושות עתיד".

"זו לא אופציה להיות אדישים לנושא, האיומים גדולים ורבים מדי", הוא הזהיר. "אני משוכנע שבני האדם צריכים לעזוב את כדור הארץ. הכדור הופך קטן מדי בשבילנו, המשאבים הפיזיים שלנו הולכים ומתרוקנים בקצב מדאיג. אנחנו נתנו לכוכב הלכת שלנו את המתנה ההרסנית שהיא שינוי אקלים, טמפרטורות שנוסקות, צמצום הקרחונים בקטבים, כריתת יערות והשמדת מינים שלמים של בעלי חיים".

הוקינג, מתוך פיתוח חדש של כיסא גלגלים חכם (צילום: אינטל)

הוא אף השתמש במפנה היסטורי מוכר כדי להמחיש את דבריו: "כשהגענו למשברים דומים בעבר תמיד היה מקום אחר שהיה ניתן להתיישב בו. קולומבוס למשל עשה את זה ב-1492 כשהוא גילה את 'העולם החדש'. אבל עכשיו אין לנו שום עולם חדש. שום אוטופיה מעבר לפינה. נגמר לנו המקום ונותר לנו רק ללכת לעולמות אחרים. זה לא מדע בדיוני - זה מובטח לפי כללי הפיזיקה וההסתברות. להישאר פה זה להיות מושמדים".

גם הוקינג מודה כי התיישבות בעצמים אחרים בחלל אינה משימה פשוטה כלל ועיקר: "בכל מקום שאליו נלך נצטרך לבנות ציביליזציה, ואנחנו נצטרך לקחת אמצעים מעשיים כדי לבסס מערכת אקולוגית חדשה לגמרי כדי לחיות בסביבה שאנחנו כרגע יודעים עליה מעט מאוד. אנחנו נצטרך לשקול להעביר להתיישבויות החדשות הללו לפחות כמה אלפי אנשים, חיות, צמחים, פטריות, חיידקים וחרקים".

לדבריו, צריך אף להבטיח כי בתוך 30 שנה יוקם בסיס בירח, ובתוך 50 שנה - במאדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר