קשה לצפייה

תיעוד מחריד: שוטר התנועה יורה למוות בנהג השחור

רצח בדם קר, לא פחות, כך ניתן להגדיר את האירוע במדינת מינסוטה שמסעיר את ארה"ב ומחדד שוב את המתיחות בין הלבנים לשחורים. ילדה קטנה חולצה מהרכב המדמם (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
התקרית הקשה (צילום: מצלמות אבטחה, מתוך Michael McIntee ביוטיוב)

בית המשפט במינסוטה זיכה רק לפני ימים ספורים את השוטר שירה למוות בנהג שחור שנעצר בצד הכביש בגלל פנס אחורי שבור, והיום (רביעי) מפרסמות הרשויות במדינה סרטון קשה לצפייה המתעד את כל מהלך התקרית המקוממת.

מצלמת מכונית הסיור של השוטר היורה, יאנז, תיעדה אותו ואת שותפו עוצרים את הרכב שבו ישבו פילנדו קסטיל, אישה נוספת ובתה הקטנה בצד הכביש, כשהשוטר ניגש אליו ומבקש ממנו להציג רישיונות.

בשלב זה אמר הנהג השחור כי הוא מחזיק נשק ברישיון, ונענה על ידי השוטר: "בסדר, אז אל תושיט יד לעברו". כשקסטיל כן הושיט יד לכיסו, אמר לו יאנז "אל תוציא אותו", קסטיל ענה "אני לא", השוטר שוב צועק "אל תוציא אותו", שולף את נשקו ויורה צרורות ממושכים אל תוך הרכב.

השוטר הלבן התגמגם וניסה להתנצל: "הוא ישב ברכב עם חגורת בטיחות, אמרתי לו שיראה לי את הרישיונות, הוא אמר שיש לו אקדח, אמרתי שלא ישלח אליו את ידו, הוא השאיר אותה שם ואז הוא הוציא משהו גדול בהרבה מארנק, אני לא יודע איפה היה האקדח, הוא לא אמר לי איפה האקדח, הוא בהה בי, התעצבנתי אמרתי לו להוריד את היד מהאקדח".

יצויין, כי הסרטון שפורסם כעת כבר הוצג בפני חבר המושבעים במהלך משפטו של יאנז, ובכל זאת הוא זוכה לאחר שהתקבלה גרסת השוטר כי ירה מחשש לחייו.

מאות מפגינים יצאו השבוע להפגנות נגד אלימות המשטרה כלפי הקהילה השחורה משטרתית כלפי מיעוטים, בפרט על הרקע העובדה כי בית המשפט המזכה היה עם רוב של... מושבעים לבנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר