בוגי יעלון: "אין היום איום קיומי על ישראל"

שר הביטחון לשעבר אמר בנאום שנשא בכנס הרצליה כי מראייה מדינית, אין איום קיומי שנשקף על ישראל. "לא של צבאות, לא של רקטות וטרור" (חדשות, ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
יעלון. ארכיון (צילום: פלאש 90)

שר הביטחון לשעבר, משה (בוגי) יעלון, אמר היום (רביעי) בנאום שנשא בכנס הרצליה כי מראייה מדינית, אין איום קיומי שנשקף על ישראל. "מראייה מדינית –אין היום איום קיומי על מדינת ישראל, לא של צבאות, לא של רקטות וטרור".

"אין ספק שצה"ל הוא הצבא החזק ביותר במזרח התיכון, ונהנה מהרתעה אפקטיבית. גם בגבול עזה, יש לנו כבר שלוש שנים של שקט - לכל המבקרים למיניהם על צוק איתן. כמו כן, יש לנו הסכמי שלום יציבים, ואנחנו לא בעימות מול הסונים – המושג הסכסוך הישראלי-ערבי כבר לא רלוונטי לפי שעה. בנוסף, דאעש במזרח התיכון הולך ונחלש: אני מאמין שצריך ואפשר להכות בו על הקרקע, וניתן להביסו".

בהתייחסו למצב מול הפלסטינים אמר יעלון כי: "אנחנו צריכים להחליט לעצמנו שאנחנו לא רוצים מדינה דו לאומית. אני רואה סימנים של לחצים בקואליציה הנוכחית שלא התכוונו אליהם ולא רצינו אותם. האם הקמת היישובים החדשים היא אינטרס שלנו? אנחנו צריכים לשאוף להיפרדות. המגמה הזו לא בריאה"..

"התפטרתי לפני שנה" הוסיף יעלון, "ומאז אני לא רואה שינויים לטובה, כשרק אתמול החלה חקירה נוספת בנושאי הון-שלטון. אם סדר העדיפויות איננו טובת ישראל אלא שיקולי כסף, מצבנו רע מאוד. יש פה ראש ממשלה שלישי בחקירות. אני רואה היום חוסר מנהיגות ופוליטיקה של הישרדות".

"שבע השנים האחרונות" אמר יעלון בנוגע למתרחש במזרח התיכון, "מתאפיינות ברעידת אדמה גיאופוליטית שאני לא רואה את סיומה. הנחת העבודה של כולנו, היא שלא הולכים לייצב את המזרח התיכון בטווח הנראה לעין. יש פה כמובן השפעה מערבית פטרוניסטית ומאופיינת במידה רבה בבורות ונאיביות של ניסיון לייצר דמוקרטיזציה".

"עד לא מזמן הממשל האמריקני החליט לא להמשיך בתפקיד השוטר, והואקום התמלא בשלושה זרמים ששואפים להגמוניה: דאע"ש, איראן והאחים המוסלמים. יש צורך ברור בשוטר עולמי, ואנחנו רואים שבשונה ממדיניות הממשל הקודם, התגובה האמריקנית למול הפעלת נשק כימי של אסד היא כבר לא ישיבה מהצד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר