"האקרים רוסים תקפו מערכות מחשוב ב-21 מדינות בארה"ב"

ג'נט מנפרה, סגנית תת המזכיר לביטחון סייבר במשרד לביטחון לאומי בארצות הברית, העידה בסנאט ואמרה כי האקרים רוסים תקפו מערכות מחשוב ב-21 מדינות בארצות הברית (חדשות)

(צילום: שאטרסטוק)

ג'נט מנפרה, סגנית תת המזכיר לביטחון סייבר במשרד לביטחון לאומי בארצות הברית, התייחסה היום לחקירה באשר למעורבות של האקרים רוסים בבחירות בארה"ב, ואמרה במהלך עדותה בסנאט כי ההאקרים תקפו מערכות מחשוב שקשורות למערכת הבחירות ב-21 מדינות ברחבי ארצות הברית.

מנפרה סירבה לומר אלו מדינות נפגעו על ידי ההאקרים: "אני מעדיפה שלא להיכנס לפרטים האלה בשלב הזה", אולם הדגישה כי התכונות שנפרצו לא עסקו בספירת קולות הבוחרים. על פי דיווחים בעבר, מאגרי מידע באריזונה ואילינויי נפרצו בתקופת הבחירות לנשיאות.

בשבוע שעבר העיד בסנאט התובע הכללי בממשל טראמפ, ג'ף סשנס, שהכחיש כל מעורבות שלו או של הבוס שלו בקשרים עם רוסיה. "כל רמיזה לכך שאני לקחתי חלק, או בכלל הייתי מודע, לקשירת קשר עם הרוסים היא שקר מתועב ומזעזע".

סשנס הבהיר בצורה חדה כי לא ידוע לו כלל אם יש בסיס לטענות לקשרים עם רוסיה וטען כי המלצתו לפטר את ראש ה-FBI נבעה אך ורק מרצונו "לפתוח דף חדש בבולשת", ולא היה כל קשר לחקירת המעורבות הרוסית בבחירות. עם זאת - הוא סירב להגיב אם הנשיא דונלד טראמפ והוא שוחחו על תפקודו של קומי במסגרת החקירה.

בשבועות האחרונים נטען כי סשנס נפגש עם בכירים רוסים, ובהם השגריר הרוסי לארה"ב, במלון Mayflower בחודש אפריל ולא דיווח על כך, אך סשנס הכחיש זאת מכל וכל. "לא היו לי כל פגישות אישיות עם גורמים רוסים במלון כפי שנטען", אמר. "לא זכור לי שדיברתי עם השגריר הרוסי או כל גורם רוסי אחר שם. אם דבר כזה קרה, אין לי שום זיכרון של זה". סשנס כבר אישר בעבר כי ניהל שתי פגישות אחרות עם השגריר הרוסי, וכעת טען כי "לא היה דבר אחד שהיה בלתי ראוי" בפגישות הללו.

בנוגע לסיבות שבגינן ביקש לפטור את עצמו מהתעסקות בחקירת החשד לקשירת קשר בין הקמפיין של טראמפ לבין גורמים במוסקבה וההתערבות הרוסית בבחירות אמר כי עשה זאת בשל תקנות של משרד המשפטים. "הייתי מעורב בקמפיין של טראמפ בתור יועץ, לכן הייתי צריך להשעות את עצמי מהחקירה", הסביר. "שום שקרים בנושא לא ירתיעו אותי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר