לא רק דירות

ישראל תממן לפלסטינים קאנטרי קלאב ומגרש כדורגל

המחאה נגד הרחבת קלקיליה עוד לא נרגעה, וכעת מתברר כי ישראל מקדמת ואף משתתפת במימון מגרש כדורגל ומתחם קאנטרי לתושבי הכפר עזון הסמוך, הנחשב לאחד האלימים ביותר (חדשות)

חייל במילואים סוקר את השטח הסמוך לכפר עזון (צילום: רועי שרון, פלאש 90)

בצל הסערה על אישורי הבנייה ההמוניים של 14,000 יחידות דיור שניתנו לעיר הפלסטינית קלקיליה, עולה כי ההקלות לפלסטינים אינן מסתכמות במתן אישורים לבניית דירות בלבד.

היום (רביעי) מתברר כי בסמוך לכפר הפלסטיני עזון, החלה בניית מגרש כדורגל בשטח פתוח במרחק של כמה מאות מטרים מהכניסה לכפר. יצוין, כי עזון נחשב לכפר עוין ביותר בגזרת אפרים ואף לכפר האלים ביותר בצפון השומרון.

בשטח החלו בפועל כבר עבודות התשתית להקמת מגרש הכדורגל ומתחם הספורט הענקי המיועד לצעירי הכפר, בנוסף מערכת הביטחון מקדמת הקמת קאנטרי קלאב בין הכפרים ג'איוס לעזון ומתחם מסחר פלסטיני בשטח פתוח.

קצין בכיר אמר בראיון ל-ynet כי באחרונה מיקד צה"ל את הפעילות הצבאית בכפר עזון וביצע מעצרים ופטרולים רבים באזור, אך במקביל בהנהגה הצבאית סבורים כי יש להקל על האוכלוסייה הפלסטינית ולהראות להם שיש אור בקצה המנהרה, לדברי הקצין: "חלק מפעילות הפיתוח היא במימון פלסטיני אך גם חלק במימון של מערכת הביטחון, צריך למצוא להם תעסוקה ולא רק להגיד להם 'תפסיקו לזרוק אבנים", אמר הקצין.

כזכור, התוכנית להרחבת העיר קלקיליה עוררה בשבועיים האחרונים סערה פוליטית - למרות אישורה בקבינט לפני חודשים רבים. כאמור, בחודשים האחרונים פועלים בצה"ל לנסות את שיטת "המקל והגזר", בדגש על "הגזר" המוענק לפלסטינים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר