לא עשה גוגל

התמונה של השר איוב קרא שגרמה למשבר עם מרוקו

השר איוב קרא תועד עם "מנהיג ערבי", עליו ככל הנראה לא טרח לבדוק יותר מדי בגוגל - ולגלות שמדובר ביריב מובהק של מרוקו, אחת המדינות הערביות הבודדות שמאפשרת כניסת ישראלים אליה. במרוקו העבירו מחאה דרך נציגות ישראלית במערב (חדשות,עולם)

התמונה שהרגיזה את מרוקו (צילום: מתוך דף הפייסבוק של איוב קרא)

השר איוב קרא, כיום שר התקשורת, גרם למבוכה דיפלומטית בין ישראל למרוקו, לאחר שפרסם לפני תקופה תמונה שלו כשהוא מחייך ולוחץ ידיים למנהיג מקומי בשם איברהים גאל, עליו כנראה לא בדק השר יותר מדי ב'גוגל'. מדובר בנשיא יריבתה הגדולה של מרוקו - סהרה המערבית ומנהיג ארגון פוליסריו - ארגון תאום של אש"ף.

הערב (רביעי) דווח בחדשות 2 כי מרוקו העבירה לישראל מחאה רשמית בנושא דרך אחת מנציגויות ישראל במערב אירופה. גורמים במשרד החוץ סיפרו כי קרא "דיבר בערבית עם כל מי שהופיע, ללא תיאום ואישורים מוקדמים". במשרד ציינו שקרא אף התרברב בקשרים החשאיים שישראל מקיימת עם ערב הסעודית.

גורמים מדיניים אישרו את התקרית הדיפלומטית החריגה, אך סירבו למסור כיצד אירוע שכזה התרחש ומדוע השר קרא לא קיבל תדרוך עם מי עליו להיפגש ועם מי לא.

כתב "כיכר השבת" לענייני המזרח התיכון, משה פריגן, הסביר בחודש שעבר בדף הפייסבוק שלו על המתיחות בין מרוקו לבדלנים הערבים מהסהרה. "בדרום מרוקו מתנהלת מלחמה ארוכת שנים בין ארגון פוליסריו של הבדלנים הערבים מהסהרה ובין מדינת מרוקו הרואה בסהרה חלק בלתי נפרד ממרוקו ההיסטורית טרם הכיבוש הספרדי".

"ארגון פוליסריו הוא ארגון תאום של אש"פ ואפילו הדגל שלהם דומה. לא רק הדגל, גם הדה לגטימציה שהארגון עושה למרוקו והקריאות לחרם על המדינות משותפות לשני הארגונים". הוא הוסיף כי "מרוקו היא אחת ממדינות ערב הבודדות שמתירה לישראלים להגיע לשטחה", וכי "שר ישראלי שמצטלם עם "המנהיג" הזה שומט את הקרקע תחת הטענה שמבקשת לא להתערב בנושאי פנים שלנו, נותן לגטימציה לאנשי ה-BDS, מחזק גורמים לאומניים באיזור ולסיום גם מחריב את היחסים השבירים ממרוקו".

השר איוב קרא אמר בתגובה לחדשות 2: "צר לי שכל פעם מנסים שוב ושוב לפגוע בתדמיתי כנציג ממשלת ישראל החותר לקדם את השלום ויחסי ישראל עם העולם הערבי. נפגשתי עם נשיא סהרה בטקס השבעת נשיא אקואדור, יחד עם שגריר ישראל באקוודור, שהיה באירוע נציג משרד החוץ ועל דעתו ובצמוד אליו היו כל המפגשים. היתה לחיצת ידיים רגילה ומנומסת עם נשיא סהרה בשעה שהוא היה בשורה אחת בטקס עם עשרות נשיאים נוספים מהעולם, ואמרתי לו כמו לשאר המנהיגים שישראל תשמח לקדם שלום עם כל מדינה בעולם ליד השגריר של ישראל שהיה צמוד אליי".

עוד אמר קרא: "שגרירנו עשה עבודה מעולה בביקור זה, הוא הוביל אותי לכל אירוע ועל דעתו פעלתי כולל במפגשים נוספים עם נציגים מהעולם הערבי. כל השיחות היו סביב קידום האינטרסים של מדינת ישראל והשלום באזור כולו", לשון התגובה של השר קרא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר