"אין בחור אחד שנשלף מהגמרא"

המחנך החרדי: "'הפלג' הפך ילדי פריפריה לבשר תותחים"

המחנך הרב מוטק'ה בלוי מסר שיעור בפני בחורים מתמודדים והתייחס לטענות הפלג הירושלמי לגיוס תלמידי ישיבה בכפייה. "הם שולחים את ילדי הפריפריה להיות בשר תותחים" • צפו (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: שוקי לרר. וידאו: באדיבות המצלם)

המאבק על חוק הגיוס שחצה גבולות, הגיע לארה"ב בדמות נאומים של רבני 'הפלג הירושלמי' וראשי חסידות סאטמר ויצר חלופת מכתבים בין גדולי ישראל שנחשפה ב"כיכר השבת", ממשיך לגרום לסערה ברחוב החרדי בארץ ובתפוצות.

המחנך הרב מרדכי בלוי התייחס הערב (רביעי) במסגרת שיעור יומי בישיבת "דרך התורה" לבחורי ישיבות מתמודדים, לנאומו של הרב יהודה רבי מישיבת "נחלת משה" שכלל "פייק ניוז" כהגדרתו של הרב בלוי. הוא הסביר מדוע יש לקיים את הוראת גדולי ישראל ולהתייצב כרגיל, ומדוע ה"גזירה" כלל אינה קיימת.

"כיכר השבת" מציג את עיקרי דבריו:

"שיהיה ברור. אין אחד שהרימו אותו מתוך הסטנדר ומתוך הגמרא ולא היה לו אייפון קודם שהגיע לשם (לצבא. י"כ). אנחנו אומרים את זה הכי ברור בעולם. מה קרה? הולכים מגישים צאטלא, פתק דיחוי מוועד הישיבות בזמן, ממ"חים שמ"מחים, גייסים. הם עומדים שם. אני עובר ליד תל השומר וסידרו הכל.

"פעם היה צריך להיכנס והיו חיילות, אבל היום שמו קראוון בחוץ. הנכד שלי הלך לפני כמה שבועות, נכנס, התייצב וחזר לסדר בישיבה בזמן".

הרב בלוי התייחס לבחורים מהפלג הירושלמי שאינם מתייצבים ומגיעים בסוף לכלא בעוון עריקות, ותקף אותם בחריפות: "מה הולך שם? הדברים הכי גרועים במוסר. יש שם בעיות מגדריות מי שמבין מה שאני מדבר... ועוד הרבה צרות אחרות. שם להיות?".

הרב בלוי ציין בסרקזם: "הם אומרים בן עלייה, אסירי עולם התורה. מה אסירי עולם התורה? הורסים אותו. להיות שם שבוע זה הרס טוטאלי. אחרי שנגמרות החגיגות הוא נכנס מאחורי סורג ובריח ונמצא בעולם לא שלו. לא מדבר על זה שכל אלו, לעצמם הם מסדרים טוב ומשאירים את ילדי הפריפריה להיות בשר תותחים".

בשלב זה התייחס הרב בלוי לנאומו של הרב יהודה רבי בעצרת חסידי סאטמר בארה"ב: "הוא יכול לנסוע לאמריקה, לדבר עיבריס' ולמכור סיפור שלם 'איפה רחמים?'. מה רחמים. אתה שלחת אותו. אתה זרקת אותו לרחוב.

"עד גיל 22 כולם קיבלו פטור, אבל מנפחים ומנפחים. מספרים סיפורים על האלמנה ועל הילד רחמים, ואברהם ישעיה. ילד אחד מסכן כאן וילד אחד מסכן שם. יש בתים חלשים, בתים של קירוב. אני עוסק בזה, אבא שלי וסבא שלי. לוקחים ילדים מדימונה, ירוחם, אופקים, נתיבות וקריית מלאכי ומפנים אותם לישיבות קדושות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר