"פצצה מתקתקת"

אביגדור ליברמן: "לא נהסס לפעול צבאית בסוריה"

שר הביטחון נשא דברים הבוקר בכנס הרצליה והתייחס למצב בעזה ולנושא הברחות הנשק מסוריה לחיזבאללה כשהוא מצהיר שהברחות הנשק הן "פצצה מתקתקת" (צבא וביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ליברמן בנאומו בהרצליה (צילום: פלאש 90)

שר הביטחון אביגדור ליברמן נשא הבוקר (חמישי) את נאומו בכנס הרצליה ואמר כי אבו מאזן עומד להגביר את הלחץ על חמאס בעזה, כדי "לגרור אותו למלחמה עם ישראל" והזהיר כי "המצב בעזה לא יכול להימשך לנצח".

"מדובר במשבר פנים פלסטיני שלא הולך להיגמר", אמר ליברמן בהתייחסו לקיצוץ אספקת החשמל ברצועת עזה ביוזמת הרשות הפלסטינית. "אבו מאזן הולך להגדיל את הקיצוץ ולהפסיק בקרוב גם את תשלום המשכורות לעזה וגם את העברת הדלקים כאסטרטגיה כפולה: לפגוע בחמאס ולגרור את חמאס למלחמה עם ישראל. אבו מאזן פועל כך באופן חד צדדי וללא תיאום עם ישראל או עם מצרים".

בעניין המהלכים מול סוריה, אמר שר הביטחון כי "אנו פועלים בצפון כשיש פצצה מתקתקת שהולכת לבצע פיגוע ואנו פועלים לסכלה. או שיורים לעברנו, או שיש העברת נשק מתקדם לחיזבאללה. חיזבאללה מנצל את המצב בסוריה כדי להקים חזית מולנו בגולן וכדי להבריח לעצמו מערכות לחימה מתקדמות ולהתבסס בגבול מולנו".

"אני מזהיר את המשטר הסורי שיישא באחריות על כך", אמר ליברמן והוסיף: "שדה התעופה הבינלאומי בדמשק לא יכול לשמש מקום להברחות לחיזבאללה. כשזה מגיע לקו מסוים, לא נהסס לפעול. אני מקווה שארה"ב ורוסיה יגיעו להסכמים טובים בעניין סוריה, אבל זה לא יפגע בחופש הפעולה שלנו בצפון".

ליברמן, שמקדם מהלך של ביצוע בדיקת פוליגרף לחברי הקבינט באמצעות הצעת חוק של חבר מפלגתו רוברט אילטוב, עקץ: "על האסטרטגיה בעזה אני לא יכול להסביר אפילו בקבינט, כי דקה אחר כך זה יהיה בתקשורת". כמו כן, הבהיר: "אין לנו כוונה למלחמה - לא בדרום ולא בצפון. המצב בעזה לא יכול להימשך לנצח. אנו מובילים במערכת הביטחון קו ברור מול עזה, מבלי להזדנב".

לדבריו, הפתרון לסכסוך הישראלי-פלסטיני יהיה במסגרת "הסדר אזורי מלא עם כל המדינות הסוניות המתונות, בהן כוויית וסעודיה, ואז הסכם עם הפלסטינים כתוצר לוואי. הסכם שלנו עם המדינות הסוניות המתונות ייתן תוספת של 45 מיליארד דולר למדינת ישראל".

"הסיבה הראשונה לכישלון אוסלו הוא שעיקרון הייסוד 'שטחים תמורת שלום' אינו נכון. העיקרון המנחה חייב להיות חילופי שטחים ואוכלוסיות", טען ליברמן. לדבריו, "לפלסטינים גם אין יכולת לחתום לבד על הסדר על ישראל. אי אפשר להציע לפלסטינים יותר ממה שהציע אולמרט באנאפוליס ובסוף אבו מאזן גם סרב לחתום על כך. קיבלתי חום ממה שאולמרט הציע אז - לעולם אף ראש ממשלה לא יציע זאת".

ליברמן הוסיף: "הניצחון האחרון של ישראל היה ב-1967 במלחמת ששת הימים. לכן, בכל עימות עתידי עלינו לנצח. תמרון קרקע אמיתי עשינו בפעם האחרונה במלחמת לבנון הראשונה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר