הרמת משקולות

מרדכי בוכניק החרדי שבר שיא עולם ושלושה שיאים ישראליים

מרדכי בוכניק, חרדי תושב ירושלים ואב לשלושה, הפך מזמן לשם מוכר בתעשיית השרירים והרמת המשקולות. כעת, הצליח לשבור שלושה שיאים ישראליים ושיא עולמי אחד (ברנז'ה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
בוחניק במהלך ההתמודדות (צילום: מדניאל בוכניק)

מרדכי בוכניק, חרדי תושב ירושלים ואב לשלושה, הפך מזמן לשם מוכר בתעשיית השרירים והרמת המשקולות. בשנת 2008 הוא נבחר למר ישראל בפיתוח הגוף ושיכפל את ניצחונו בשנת 2011.

מאז הוא הספיק להתחתן ולהקים משפחה, ללמוד מידי יום בכולל, אך התקשה להתנתק מתחביב השרירים והמשקולות.

בוכניק אבטח במהלך חייו את אירועי 'העדה החרדית' ואת מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל, בשנתו האחרונה - עת התקשה ללכת על רגליו.

בשנתיים האחרונות עבר בוחניק לתחום 'powerlifting' - הרמת המשקולות, והחל להתאמן מידי ערב, לאחר הלימוד בכולל, ומהר מאוד הפך לאחד האנשים המובילים במדינת ישראל בתחום המשקולות.

כבר בשנה שעברה הוא שבר שיא ישראל בבנץ' - לחיצת חזה - 222.5 ק"ג כשהוא שוקל 114 קילו בלבד.

מרדכי בוכניק והגביעים הראשונים בשנת 2011 (מאיר אלפסי)

בחודש שעבר התקיימו בפתח תקווה תחרויות נוספות. בוכניק שהקפיד לא להוריד את הכיפה מראשו גם במהלך התחרות הקשה פיזית, הצליח לשבור שלושה שיאים ישראליים ושיא עולמי אחד.

השיאים ששבר: סקואט 315 ק"ג בכל הזמנים ללא רצועות וללא שרוולים, בנץ' - לחיצת חזה - 235 ק"ג בכל הזמנים ושיא עולם בGPA בקטגורית משקל עד 125 קילו כשהוא שוקל 119.9. דדליפט 320 קילו בקטגורית משקל עד 125 קילו כשהוא שוקל 119.9.

שובר שיא נוסף, מרדכי בוחניק לאחר הניצחון

חבריו מספרים ל"כיכר השבת": "זה היה קידוש ה'. כל המתחרים מגיעים מהעולם החילוני, פתאום מגיע יהודה חרדי, עם כיפה שחורה לראושו, אותה הוא לא מסיר לרגע, מתפלל, נכנס לתחרות, ומנצח פעם אחר פעם. וצריך לזכור, זה יהודי שביום-יום לומד בכולל, את האימונים הוא עושה בשעות אחר הצהריים-ערב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר