ההתפתחויות בפרשת 'הפלס'

בית המשפט חייב את החברה להעביר את פרטי המטרידים

גל המעצרים והחקירות החדש של המשטרה בפרשת ההטרדות של 'הפלג' יצא לדרך בעקבות דיון בביהמ"ש שחייב את חברת 'ימות המשיח' להעביר את פרטי המטרידים למשטרה (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
בעצרת 'הפלג'. אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

המשטרה פתחה אתמול (רביעי) בגל חקירות ומעצרים נוסף בקרב פעילי 'הפלג הירושלמי' - שפי שפורסם לראשונה ב"כיכר השבת" - זאת בהמשך לפרשת ההטרדות והאיומים על בכירי המשק בנוגע לפרסום בעיתון 'הפלס'.

כפי שדווח אתמול, בשעות הבוקר, נלקח מ.ב. לחקירה בסיומה נעצר אך ככל הנראה ישוחרר היום וכן נחקרו הפעילים מ.ק. מירושלים ו-א.ו. מאשדוד במשך שעות ארוכות.

יצויין כי מ.ב. שנעצר דחה בעצת עורך דינו הצעה לשחרור תמורת הפקדת 10,000 שקל ונשאר למעצר. הערעור שהגיש להורדת סכום הערבות לא התקבל והעצור העדיף לבלות לילה נוסף במעצר מאשר לשלם את הכסף.

ל"כיכר השבת" נודע כי גל המעצרים והזימונים לחקירה שביצעה המשטרה אתמול למטרידים הנמנים על 'הפלג הירושלמי' ומעורבים על פי החשד במסע ההטרדות והאיומים לראשי החברות במשק, בוצע לאחר דיון בבית המשפט בו חייב בית המשפט את חברת 'ימות המשיח' להביא את פרטי המתקשרים לקו ההטרדות וכן פרטי הפונים לקו 'מידע שירות פלוס' של בו נאמרו מספרי הטלפונים של המפרסמים וראשי החברות במשק.

כזכור, בגל המעצרים הגדול אותו כינתה המשטרה מבצע ביעור חמץ שביצעו החוקרים והבלשים יום לאחר חג הפסח, נעצרו בכירי עיתון 'הפלס' בגין חשד לסחיטה באיומים ומסע הטרדות בלתי פוסק.

בין העצורים היו עורך העיתון נתי גרוסמן, מנכ"ל העיתון שמוליק אלישיב, אברהם טריגר וחיים יברוב ועשרות עצורים נוספים בהם מנהלי שירותי תוכן המספקים למערך ההטרדות את הקוים, כמו חברת ימות המשיח וחברות נוספות.

המשטרה דרשה מהחברה פרטים רבים על המטרידים אך היא סירבה להעביר, המשטרה קיבלה אף אישור מבית המשפט לקחת את כל שרתים מהחברה מה שגרם להפסקת שירותי תוכן של קווי ניעס ועוד.

ל"כיכר השבת" נודע כי ביום שני השבוע התקיים דיון בבית המשפט בו חייב בית המשפט את חברת ימות המשיח להעביר פרטים רבים על המתקשרים והמטרידים למשטרה, החברה העבירה את הפרטים וכאמור כבר אתמול נעצרו וזומנו לחקירה מטרידים נוספים שלא היו בגל המעצרים שלאחר הפסח.

במשטרה טוענים כי כבר בקרוב תגיש הפרקליטות כתבי אישום חמורים ביותר על עבירות כלכליות של סחיטה באיומים לצד הטרדות של בכירי המשק נגד המעורבים בפרשה.

לדברי גורמים המקורבים לחברת 'ימות המשיח', המשטרה ביקשה מידע אודות מאות לקוחות של חברת ימות המשיח. וקיבלה צו מבית משפט השלום לפני כחודשיים.

"ימות המשיח ערערה על ההחלטה למתן הצו בבית משפט השלום בדרישה לקיום דיון במעמד הצדדים שבו יוחלט מה לתת למשטרה, בית משפט השלום (השופט מיכלס) דחה את הבקשה לקיום דיון והחליט שעל ימות המשיח לתת את המידע", אומרים הגורמים.

לדבריהם, ימות המשיח עררה לבית המשפט המחוזי שנתן צו עיכוב ביצוע עד למועד הדיון, בדיון נקבע שהצו שניתן הינו רחב היקף בכל קנה מידה, ולאור כך על המשטרה לצמצם את הצו.

"מתוך מאות מספרי הטלפון שהמשטרה חשדה שהם קשורים לפרשת ההטרדות, המשטרה צמצמה את בקשתה לקבלת מידע על 7 מספרי טלפון בלבד, דבר המוכיח את היקף הפגיעה בפרטיות שהמשטרה רצתה לבצע בעת בקשת הצו המקורי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר