לבקשת הראשון לציון

'גלישה כשרה' במחשבי בתי הדין הרבניים

מחשבי בתי הדין הרבניים חוברו לאחרונה במסגרת מערך המחשוב 'ממשל זמין' לאינטרנט מפוקח ומושגח וזאת לבקשתו של הראשון לציון ונשיא בית הדין הגאון רבי יצחק יוסף (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מנהל בתי הדין הרבניים הודיע כי המחשבים בבתי הדין הרבניים עוברים לגלישה כשרה.

בעקבות בקשת הראשון לציון ונשיא בית הדין הרבני הגדול, הגאון רבי יצחק יוסף, ופעילות של נציגות הדיינים וסיוע של נציגי השר לשירותי דת בעניין גלישה באינטרנט בסביבה "כשרה" הושק במערכת המחשוב של בתי הדין הרבניים פתרון של ממשל זמין לגלישה "כשרה" באינטרנט. בהתאם לדרישה זו, אגף מערכות מידע של בתי הדין הרבניים החל בפיילוט בשיתוף יחידת ממשל זמין ברשות התקשוב הממשלתית, לצריכת שירותי אינטרנט מפוקחים.

יצוין כי בתי הדין הרבניים נבחרו כיחידה הממשלתית הראשונה שמבצעת פיילוט בנושא. אגף מערכות מידע ביצע פעילות לחיבור רשת המחשוב של בתי הדין לפתרון תקלות שעלו תוך כדי בדיקה.

לאחר הוכחת היכולת והמלצת אגף מערכות מידע של בתי הדין הרבניים, המשרד לשירותי דת יצרף את רשת המשרד לשירות זה. זאת בנוסף לרשת המחשוב של המועצות הדתיות שכבר מחוברות ישירות לשירותי אינטרנט מסונן שלא דרך 'ממשל זמין'. הגלישה תתבצע באופן זהה לקיים היום, על ידי הגדרות שיבוצעו על ידי אגף מערכות מידע.

מנהל בתי הדין הרבניים הרב שמעון יעקבי ציין כי "מערכת המחשוב של בתי הדין הרבניים עוברת בימים אלו שדרוג משמעותי. בשנה הקרובה נפעל לשדרוג מערכת המחשוב ולהוספת דרכי תקשורת אלקטרוניים שיקלו ככל האפשר על בעלי הדין ועל עורכי הדין והטוענים הרבניים להגיש תביעות ובקשות בלא צורך להגיע באופן פיזי למזכירויות בתי הדין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר