סערת 'מתווה הכשרות' ברבנות

הרב דרעי תקף, ברבנות מציגים: כך הרב הוזמן בפני הוועדה

"למה אותי אף אחד לא שאל?", כך תהה הגאון רבי יהודה דרעי במתקפה חריפה נגד מהפכת הכשרות שמוביל הגר"ד לאו. כעת נחשף מסמך ההזמנה שנשלח לרב להופיע בפני הוועדה שהוקמה (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
המכתב והרב יהודה דרעי (צילום: שלומי כהן - פלאש 90)

חשיפת "כיכר השבת": לאחר ההתקפה מצד רבה של באר שבע הגאון רבי יהודה דרעי, שהובאה ב"כיכר השבת", נגד מתווה הכשרות של הרבנות הראשית אותה הוביל הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו, ברבנות הראשית זועמים על הדברים.

במרכז ההתקפה של הגר"י דרעי עמדה הטענה כי הרבנים לא הוזמנו לדיונים בוועדה שהוקמה לנסח את המתווה. הרב סיפר כי גם הוא - רב עיר וחבר מועצת הרבנות - לא הוזמן.

"ריבונו של עולם - יש רבני עיר בישראל!", אמר הרב דרעי, "יש רבה של ירושלים, יש גם בבאר שבע איזה רב קטן, יש בצפת, ויש בכרמיאל ועוד עשרות רבנים ומתקשרים: אף אחד לא שאל אותם. הזמינו 59 מוזמנים, אך רב עיר אחד, אחד!, כך אפשר להגיע למסקנות? מה יש לקרוא את ההחלטות שלא גובשו על ידי רבנים שעוסקים בזה יום יום? כולם קדושים וטהורים, אולם כוונתם טהורה, אבל איפה רבני עיר? למה אותי אף אחד לא שאל?".

אלא שברבנות הראשית, שם כמובן לא אהבו את המתקפה, אומרים בתגובה ל"כיכר השבת" כי הרב הוזמן - כמו כל יתר חברי מועצת הרבנות הראשית - ובחר שלא להגיע לדיונים.

כעת מציגים במועצת הרבנות את מכתב ההזמנה לרב דרעי, מכתב ששיגרה עו"ד אורית משמוש מהלשכה המשפטית של הרבנות אל הרב יהודה דרעי, ובו הוא מוזמן לוועדה.

במכתב, שהתאריך בו הוא כ"ה בתמוז תשע"ר, 31 ביולי 2016, נכתב: "בתקופה האחרונה פועל צוות מייעץ לענייני כשרות מטעם הרבנות הראשית לישראל, אשר תפקידו לבחון את מכלול ההיבטים הנוגעים למערך הכשרות בישראל ולהציע דרכים לשנות או לתקן, במידת הצורך, את ההסדרים הקיימים במערך זה.

"כב' הרב מוזמן להופיע בפני חברי הצוות ולהציג בפניהם את עמדתו בנושא".

מכתב ההזמנה

כפי שדווח ב"כיכר השבת", בחודשים האחרונים יצא הרב הראשי ונשיא מועצת הרבנות הראשית הגאון רבי דוד לאו במהפכה בתחום הכשרות. מהפכה שזכתה לתשבחות מכל המגזרים מלבד רבני 'צהר'. הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף תמך גם הוא במתווה ושיבח אותו. אך הגאון רבי יהודה דרעי, רבה של באר שבע, יוצא במתקפה חריפה נגד המתווה והוועדה שהקים הגר"ד לאו.

במהלך כנס פנימי, בו השתתפו רבני עיר ומנכ"ל משרד הדתות עודד פלוס, אמר הרב דרעי כי "אין מגזר כיום במשק שעובד בתאים קשים כמו משגיחי הכשרות, אנחנו רואים את זה יום יום. הם לא יודעים מה ילד יום, מחרתיים לא יודעים אם יש עבודה בכלל, אין להם שום גב, שום איגוד, כלום"

"אז דווקא אותם?", שאל רבה של באר שבע, "לבוא לזעזע בכותרות כאלה שהמצלמות יחליפו אותם? תראו מה הציבור חושב, אם המשגיחים באים אלי בבאר שבע ובוכים 'מה יהיה איתנו מחר?', סימן שכך הם מבינים את הכותרות. לכן אני לא מאמין שמישהו רציני הפריח כאלו כותרות. צריך לבדוק את זה".

בשלב הזה יצא הגר"י דרעי במתקפה על הוועדה שהקים הגר"ד לאו ועמלה על ניסוח המתווה: "הוקמה ועדה על ידי מועצת הרבנות. אגב, אני רוצה לציין שכבר לפני שבע שנים הוקמה ועדה בכדי להכין דו"ח למתווה כשרות. חברי הוועדה אז היו שבעה רבנים, ארבעה רבני עיר, מהם שני רבנים חברי מועצת הרבנות ושלושה רבנים, שבעה חברים שמבינים בכשרות, יש להם ניסיון בכשרות. ראיינו עשרות רבות של מוזמנים, כולל רבנים, וקיבלו החלטות, גם בנושא ניגוד העניינים, ופתאום ההחלטות שלהם כלום, למה אי אפשר לקבל אותם? למה צריך כל דבר 'עושה חדשות'? למה?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר