לראשונה: הדלקה בסמוך לציון הרב מהורודנקא

המשפיע שחלה במחלה קשה - ונושע בזכות התפילות בציון רבי נחמן מהורודנקא, מיסד את יום ההילולא ומשך למקום רבים. "רבים לא ידעו עליו בחיי חיותו ורבים גם לא מודעים היום אליו" הוא מספר לקראת יום ההילולא (חרדים)

(צילום: עזרא לנדאו)

ביום שני הבא, ב' בתמוז, יצוין יום ההילולא של הרה"ק רבי נחמן מהורודנקא הטמון בחלקת "תלמידי בעל שם טוב" בבית החיים הישן בטבריה. רבי נחמן מהורודנקא, הוא תלמידו הגדול של מרן הבעל שם טוב זי"ע. בימיו ברוסיה הוכר כקדוש וטהור, וביותר כשעלה בערוב ימיו לארץ הקודש וקבע מושבו בטבריה.

מי שמשמר באדיקות את יום ההילולא של הרה"ק מהורודנקא הוא המשפיע הברסלבי, החסיד רבי קלמן גולדשמידט, שבשנים האחרונות מיסד את ההילולא ובזכותו רבים מגיעים להתפלל במקום ונושעים.

תחילתו של סיפור בבעיה בריאותית אישית שחווה המשפיע החסידי, כשהרופאים פכרו ידיהם וכמעט התייאשו ממנו. רבי קלמן לא אמר נואש, כתלמיד וכחסיד ברסלב הוא ידע את דעתו של רבו מוהר"ן על הרופאים ועלה על ציון הרה"ק מהורדנקא, סבו של מוהר"ן וגדול תלמידי הבעל שם טוב.

ר' קלמן בציון (ארכיון)

"הוא היה נסתר", מדגיש המשפיע, "רבים לא ידעו עליו בחיי חיותו ורבים גם לא מודעים היום אליו ואל תורותיו העמוקים מני ים. כל ווארט שלו", מדגיש רבי קלמן, "יכול לפרנס מאמר שלם בספרים אחרים. כל דיבור שלו היה קודש קדשים, פלאי פלאים".

לפני ארבע שנים, בעת מחלתו הקשה, קם רבי קלמן ונסע עם מניין תלמידים מישיבת 'חיי משה' לציון הקדוש בטבריה. המקום היה מוזנח והעזובה היתה רבה. רבי קלמן ובניו החליטו להתמסר לציון ולהנגיש את זה לקהל המתפללים.

משנה לשנה גבר זרם המתפללים והמבקרים הרבים שהתחברו למקום הציון עליו קרא מורו ורבו: "נאמן ביתי, הקדוש והטהור". ימים רבים עשה רבי קלמן בקו ירושלים טבריה עד שזכה לישועה פלאית שלא כדרך הטבע ונושע מצרתו.

דבר ישועתו הפרטית של רבי קלמן עבר מפה לאוזן והפך לשיחת היום ורבים הזקוקים לדבר ישועה ורחמים מבקשים ללכת בדרך זו ולפעול ישועה עליהם ועל קרוביהם. לרווחת הבאים העמיד רבי קלמן מים לשתיה ונטילת ידים ואלפים החלו להגיע בהמוניהם.

רבי קלמן מזכיר כי המקום נודע כתל תלפיות ורבי נחמן מברסלב כשעלה ארצה נסע ישירות מנמל עכו למירון ומשם לטבריה להעתיר צקון לחשו על קבר סבו וביאר תלמידו הרה"ק רבי נתן מברסלב כי הציון בטבריה היה הצינור של רבי נחמן להשגותיו הקדושות.

במלחמת ששת הימים, מציין רבי קלמן, הסורים עמדו למרגלות טבריה במרומי ההר ואך כפסע לכבוש את העיר, לפתע נסוגו מכוונתם ונסו על נפשם. זהו כוחו של הצדיק המגן בקדושתו על העיר ועל ארץ ישראל. הוא מוסיף כי הצבא הרוסי כבש את אזורי הקרפט רק עם יציאתו של רבי נחמן מהאזור לכיוון ארץ הקודש, האויבים לא יכלו עליו.

השנה לראשונה יערוך המשפיע רבי קלמן גולדשמיט הדלקה ליד ציונו של הרה"ק עם תחילת ההילולא ביום ראשון הקרוב לעת ערב כשבמהלך ראשון בלילה וכל יום שני יעלו המונים לציון המצוינת. לרווחת הציבור הקדוש יעמדו שתיה ומיני מגדנות תרומת ונדבת ליבם של יהודים המבקשים ישועה ורחמים בזכות הצדיק. זכותו תגן עלינו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר