ההזמנה שלא הגיעה?

הגר"י דרעי משיב: לא קיבלתי את ההזמנה

רבה של באר שבע טוען כי בניגוד לטענות הרבנות כי הוא זומן לפגישה עם הוועדה שניסחה את מתווה הכשרות - הדבר לא קרה מעולם. על צילום ההזמנה: "מעולם לא ראינו" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: קובי גדעון, פלאש 90)

סערה בעקבות חשיפת "כיכר השבת": הגאון רבי יהודה דרעי, רבה של באר שבע, מגיב לטענות ברבנות הראשית כי הוא הוזמן להיפגש עם הוועדה שישבה לנסח את מתווה הכשרות החדש, וטוען כי לא קיבל את ההזמנה אותה הפיצה הרבנות. לדבריו, הסיבה לכך היא הביקורת הקשה שהפנה כלפי הוועדה שהוקמה על ידי הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו.

"אני אומר בוודאות" אומר הגר"י דרעי בשיחה עם "כיכר השבת": "לא בכתב ולא בעל פה. כל יום מדברים איתי ברבנות בעניינים שונים, ומשיגים אותי, אבל על איזה מכתב? מעולם לא ראינו".

כבד הרב, יש מכתב הזמנה של עו"ד אורית משמוש מהלשכה המשפטית של הרבנות לכבודו

"לא, לא קיבלתי כזה מכתב מעולם. אני אומר דברים ברורים, המכתב הזה לא הגיע אלי בשום צורה, לאו מוחלט".

כזכור, כפי שדווח לראשונה ב"כיכר השבת" במרכז ההתקפה של הגר"י דרעי עמדה הטענה כי הרבנים לא הוזמנו לדיונים בוועדה שהוקמה לנסח את המתווה. הרב סיפר כי גם הוא - רב עיר וחבר מועצת הרבנות - לא הוזמן.

"ריבונו של עולם - יש רבני עיר בישראל!", אמר הרב דרעי, "יש רבה של ירושלים, יש גם בבאר שבע איזה רב קטן, יש בצפת, ויש בכרמיאל ועוד עשרות רבנים ומתקשרים: אף אחד לא שאל אותם. הזמינו 59 מוזמנים, אך רב עיר אחד, אחד!, כך אפשר להגיע למסקנות? מה יש לקרוא את ההחלטות שלא גובשו על ידי רבנים שעוסקים בזה יום יום? כולם קדושים וטהורים, אולם כוונתם טהורה, אבל איפה רבני עיר? למה אותי אף אחד לא שאל?".

אלא שברבנות הראשית, שם כמובן לא אהבו את המתקפה, אומרים בתגובה ל"כיכר השבת" כי הרב הוזמן - כמו כל יתר חברי מועצת הרבנות הראשית - ובחר שלא להגיע לדיונים.

במועצת הרבנות הציגו את מכתב ההזמנה לרב דרעי, מכתב ששיגרה עו"ד אורית משמוש מהלשכה המשפטית של הרבנות אל הרב יהודה דרעי, ובו הוא מוזמן לוועדה. כאמור, כעת הרב מכחיש וטוען כי לא קבל את המכתב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר