מצוד נרחב אחר בכיר דאע"ש בפיליפינים

קרבות עקובים מדם נערכים בעיר מראווי שבדרום הפיליפינים בין הצבא הפיליפיני לבין האיסלאמיסטים שמגנים על מנהיגם הקיצוני איסנילון האפילון שנשבע אמונים לדאע"ש (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
איסנילון האפילון (צילום: ה-FBI)

דאעש זה בהחלט לא רק בסוריה ועיראק. קרבות עקובים מדם מתחוללים בפיליפינים שם נערך מצוד אחר איסנילון האפילון, אחד מבכירי המבוקשים על ידי ה-FBI, שהצליח ככל הנראה להימלט מידי הצבא המקומי במהלך הקרבות בדרום הפיליפינים - שנפתחו בניסיון ללכוד אותו. כך הודיע בסוף השבוע הצבא הפיליפיני.

האפילון נחשב למנהיג הבכיר של דאע"ש בדרום מזרח אסיה, ולא נראה לאחרונה באזור הקרבות בעיר מראווי, שבה נאבקים כוחות הביטחון באיסלאמיסטים.

כאמור, הניסיון של כוחות הביטחון המקומיים לעצור את האפילון בעיר מראווי ב-23 במאי הוביל לקרבות עזים בין האיסלאמיסטים, שהניפו דגלי דאעש וקיבלו סיוע מלוחמים אסלאמיים זרים, והשתלטו על חלקים מהעיר שמאוכלסת ברובה במוסלמים.

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה הכריז על משטר צבאי בעיר ועל כל אזור מינדנאו בדרום המדינה, במטרה לסלק את האיום הג'יהאדיסטי על האזור. בנוסף, אינדונזיה, מלזיה והפיליפינים פתחו ב-19 ביוני בפטרולים משותפים בגבולות הימיים שלהן כדי לבלום את התקדמות האיסלאמיסטים. אוסטרליה הודיעה אתמול כי בדומה לארה"ב גם היא תשלח שני מטוסי ריגול כדי לסייע לכוחות הפיליפיניים בשטח במאבקם באיסלאם הקיצוני.

"האפילון לא נראה באזור. יש לנו כמה דיווחים שהוא כבר הצליח לחמוק, אבל אנחנו עדיין מאמתים את הדיווחים האלה", אמר הגנרל קרליטו גאלבז מהצבא הפיליפיני. הוא נשאל אם האפילון במנוסה והשיב: "כן, בגלל שהוא כבר ספג הרבה אבידות. רוב חברי הארגון שלו נפגעו".

וושינגטון מאשימה את האפילון במעורבות בחטיפת שלושה אמריקנים בפיליפינים ב-2001. הממשל האמריקני הציע פרס של חמישה מיליון דולר למי שיצליח ללכוד אותו, והציב אותו ברשימת המחבלים המבוקשים ביותר

האפילון הוא אחד ממנהיגי ארגון הטרור הפיליפיני 'אבו סייאף', שנשבע אמונים לדאעש. מומחי ביטחון אמרו שהוא נחשב ל"אמיר" של דאעש בדרום מזרח אסיה, אזור שבו רוצה הארגון להקים חליפות איסלאמית.

הצבא הפיליפיני אמר שהכוח של האפילון הצטרף לארגון חמוש אחר, ארגון מאוטה, כדי להילחם בצבא הפיליפיני בקרב על מראווי שנמשך כבר חמישה שבועות. לפני כשבועיים חשף הצבא הפיליפיני תיעוד של פגישה אסטרטגית של האפילון ועבדוללה מאוטה, שבה דנו הנוכחים איך לקחת בני ערובה מבית ספר ולהשתלט על כבישים מהירים בעיר.

בינתיים, ממשיכים כוחות הביטחון הפיליפיניים בתקיפות אוויריות אינטנסיביות ובירי ארטילרי במראווי, בשטחים שעדיין נמצאים בשליטת האיסלאמיסטים. הכוחות הקרקעיים מנהלים קרבות עזים ברחובות העיר. אחד מדוברי הצבא הפיליפיני אמר שלהערכתו המערכה לא צפויה להסתיים בקרוב. "האנשים האלה מתאבדים. ההערכה היא שהם באמת ילחמו עד הסוף", אמר.

לדבריו, האיסלאמיסטים מנסים להסתתר בבונקרים ובמנהרות שבנו תושבי מראווי במטרה להגן על עצמם מקרבות בין כנופיות ומתקיפות של מורדים איסלאמיסטים. עד כה נהרגו במערכה קרוב ל-300 איסלאמיסטים ו-67 חיילים פיליפינים. בין האיסלאמיסטים שנהרגו יש לוחמים מצ'צ'ניה, אינדונזיה ומלזיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר