המעצר המיותר ב'מצעד התועבה'

הסכין, ההשפלה והניתוק מהאישה • הצעיר החרדי משחזר

הצעיר החרדי מבאר שבע שנעצר ביום חמישי מספר ל"כיכר השבת" על המעצר המיותר ועל היחס לו זכה • "כל מי שנמצא בתפקידי מחזיק בסכין, התייחסו אליי כאל פושע מסוכן. נגרם לי נזק אדיר" (ארץ)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
מעצר אחד ה"חשודים" החרדים (צילום: אלמוג בן זכרי)

"זאת תחושה איומה, נעצרתי, הושפלתי ועוכבתי עד לשעה 12 בלילה כשלאשתי אין מושג היכן אני נמצא לאור סירוב השוטרים לתת לי להתקשר אליה וזאת רק בגלל שאני חרדי", מספר ל'כיכר השבת', צחי פ. שנעצר ביום חמישי בערב בבאר שבע, מרחק של מספר רחובות מהאזור בו התקיים מצעד התועבה.

"אני עובד למחייתי בחנות חומרי בניין בתור מחסנאי ונהג, מתוקף עבודתי אני עובד עם סכין לפתיחת קרטונים ואזיקונים. בנוסף, אני לוקח עלי מברג לפתיחת דבקים מסוימים. חשוב לי לציין שאני לוקח זאת בקביעות ומעולם במשך כל עבודתי לא הייתי בלי אותם חפצים זה כבר 7 שנים", מספר צחי ומוסיף כי כל העוסקים במקצועו מסתובבים כשברשותם סכין.

"באותו יום הלכתי לתחנה, אך לצערי לאחר המתנה של כחצי שעה כשהאוטובוס לא הגיע החלטתי ללכת רגלית. כמובן שלא חשבתי על הסכין יפנית שברשותי ומה שעניין אותי זה להגיע לביתי", מספר צחי ומוסיף כי היה במרחק גדול יחסית מאנשי המצעד.

"בהמשך הדרך נתבקשתי לעצור לבדיקה שגרתית על ידי שוטר מג"ב רכוב על סוס ומשם השתלשלו העניינים למעצר. השוטרים סירבו לאפשר לי ליצור קשר עם אשתי ולהסביר לה מדוע איני מגיע הביתה למרות תחנוניי. אין ביכולתי לתאר את גודל הבושה והיחס של שוטרי מג"ב למעצרי כאילו מדובר באיזה עבריין רציני. רק בשעה 11 בלילה הסכים איזה שוטר שריחם עלי והתקשר ממכשירו והרגיע את אשתי", מספר צחי.

לדבריו גם הוא וגם החרדי הנוסף שנעצר ועוכב לא השתוללו ונהגו כשורה, "בכלי התקשורת נמסר על חרדי שהשתולל אבל זו הייתה טעות וערבוב עם מקרה אחר של אחד מהולכי המצעד שהתבקש להזדהות בידי השוטרים וסירב ומיד הוכה בידיהם, איבד את הכרתו ונעצר. הבחור החרדי השני נסע בסך הכל באופניים חשמליים באותו הרחוב ועוכב כי אמר לי שלום ושוחח איתי, "המסוכן בעל הסכין" שני מילים שהפכו אותו לשותף לפשע שלי".

רק בשעה 12 בלילה הוא שוחרר מהמעצר בתנאים מגבילים זאת למרות שגם במשטרה הבינו היטב כי עשו טעות במעצר. "אני מבין שיש איסור ללכת עם סכין, אך מהיכרות שלי עם המקצוע ועם אנשים רבים שעוסקים בו, אני יודע שלהרבה יש סכין ביד ופשוט לא עוצרים אותם כי חיפשו חרדי. הכיפה השחורה שלי היא שהביאה למעצרי ולא הסכין".

לצחי גם נפתח תיק פלילי בעקבות המקרה על "החזקת סכין שלא ברישיון" ובמשטרה שמיהרה לפרסם הודעות על מעצרו לא טרחו לפרסם לאחר מכן הודעת הבהרה מסודרת בנוגע אליו.

"זו השפלה איומה, אנשים ברחוב שזיהו אותי מתמונות מהמעצר קיללו אותי ודיברו אליי בצורה איומה. אני שוקל לעבור דירה למקום אחר מהבושות האיומות. אין לי את היכולת להסביר לכל אחד ברחוב מה קרה והנזק שנגרם לי מהתנהגות המשטרה הוא אדיר, נפשית וכלכלית", אומר צחי.

תגובת משטרת ישראל: "במהלך מצעד הגאווה שנערך בבאר שבע אותר חשוד ברחוב סמוך לאירוע כאשר באמתחתו סכין, הנ"ל נעצר ונלקח לתחנת המשטרה שם במהלך החקירה הוברר כי הסכין נועדה לחיתוך קרטונים וכי עוסק בכך לפרנסתו. בסיום החקירה הנ"ל שוחרר בתנאים מגבילים שהוסרו בתום השלמת החקירה ובימים הקרובים יומלץ על סגירת התיק בהתאם.

ברצוננו להדגיש כי בשום מקרה לא נמסר ע"י משטרת ישראל כל פרט המזהה או מתייג את האדם שנעצר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר