שיא לרכב הטסלה: 901 ק"מ בטעינה אחת

שני נהגים בלגים החליטו לבחון את סוללת רכב הטסלה החשמלי והצליחו לקבוע שיא נסיעה של 901 ק"מ במהירות ממוצעת של 40 קמ"ש לאורך כמעט יממה שלמה (תחבורה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
רכב הניסוי של הבלגים (צילום: מתוך ynet)

מכוניות חשמליות זה נחמד ולא מזהם וגם אמור להיות חסכוני אבל בינתיים טווח הנסיעה שלהן קצר יחסית. בטסלה יצרנית הרכבים האוטונומיים והחשמליים מתגאים כי טסלה מודל S שברה את שיא טווח הנסיעה במכונית חשמלית: 901.2 ק"מ על טעינה אחת.

המכונית בגרסת P100D הבכירה, מתהדרת לא רק בטווח הנסיעה הרשמי הגדול בין הדגמים אלא גם בנתון התאוצה המהיר ביותר (2.5 שניות ל-60 מייל לשעה). המודל S גמאה את המרחק הבלתי נתפס הזה כשהיא נהוגה על-ידי צמד בלגים.

לפני שאתם מתלהבים מידי מהטווח הגדול של הנסיעה, יש לציין כי הנהגים ביצעו את השיא בשונה משיאים אחרים של צריכת דלק שנקבעו על כבישים מהירים. סטיבן פייטרס ויורי קולס הבלגים בחרו במסלול מעגלי באורך 26 ק"מ באזור התעשייה של אנטוורפן, ללא עליות וירידות ונקי עד כמה שניתן מצמתים מרומזרים ומתנועה.

גם ברכב בו השתמשו לצורך קביעת השיא הוחלפו הצמיגים למישלין פרימאסי בעלי התנגדות גלגול נמוכה וחישוקי "19 קטנים יותר האידיאלים לחיסכון בצריכת החשמל.

השניים נהגו במהירות ממוצעת של 40 קמ"ש, ללא שימוש בבקרת האקלים, החלטה שהביאה את הטמפרטורה בתא הנוסעים לחום בלתי נסבל של בין 35 ל-38 מעלות צלזיוס במשך 23 שעות ו-45 דקות ברציפות, עד התרוקנות המצברים, כאמור 901.2 ק"מ לאחר שיצאו לדרך.

הבלגים עקפו ב-172.5 ק"מ את השיא קודם למודל S (בגרסת P85D) שבוצע על ידי בורן ניולנד בספרד לפני כשנתיים.

יצוין, כי מבחינה רשמית טווח הטסלה דומה לחברות אחרות ועומד על כ-350 ק"מ בשימוש רגיל המשלב מזגן ונסיעה עירונית עם רמזורים ועצירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר