"קולו זימר עריצים"

נאום ה"פייק ניוז" של המשגיח הפך לקמפיין לגיוס מזומנים

הגורמים הקיצונים פתחו בגיוס כספים למוסד שבראשות הרב יהודה רבי - המשגיח שפיברק שמות של מגוייסים לצה"ל. לטענתם, בעקבות נאומו השנוי במחלוקת 'נפגע מקור פרנסתו של הר' רבי' (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב יהודה רבי (צילום: באדיבות המצלם)

הסערה הציבורית שנוצרה לאחר נאומו של הרב יהודה רבי - המשמש כ"משגיח קטן" בישיבת "נחלת משה" ומנהל סמינר של הפלג הירושלמי - במהלך עצרת המחאה של חסידות סאטמר וחוגי הקנאים בניו יורק, אינה נרגעת. כעת מתברר, כי גורמים קיצונים מנצלים את נאומו של הרב רבי - לגיוס כספים עבור הסמינר בראשו הוא עומד.

הנאום שחולל סערה (צילום: באדיבות המצלם)

במודעות שפורסמו בריכוזי סאטמר בוילאמסבורג, נכתב כי "הדרשה של הרב יהודה רבי בכינוס הרבבות עם העובדות המרעישות - זיעזעה את כל העולם. הרב רבי ויתר בשביל זה על הפרנסה שלו - הכל למען כבוד שמו יתברך, כמה זה מחייב אותנו, כמה זה תובע מאיתנו. בואו נוציא את חיזוק הלב שלנו לגיבורי כח עושי דברו" נאמר.

כאמור, במודעה נטען כי רבי איבד את מקום עבודתו ופרנסתו בישיבה בשל נאומו, ועל כן "חובה לסייע לו ולמוסד שבראשו הוא עומד".

המודעה שפורסמה

כזכור, הרב יהודה רבי נשא נאום בו הוא נראה מוזיל דמעות ובוכה בזעקות על תלמידי הישיבה בה הוא עובד שלדבריו התגייסו לצבא בעקבות "פיתויים" בלשכת הגיוס. מאוחר יותר התברר כי השמות שהציג היו פיקטיביים, וכי אין בחורים מהישיבה שהתגייסו בגלל "גייסים או פיתויים" כפי שנטען.

יתירה מכך, רועי, אחד מהתלמידים בישיבה שהתגייסו לצה"ל, הסביר בראיון ל"כיכר השבת" כי האשם בגיוסו הוא בכלל הרב רבי. לדברי הבחור, הוא התחנן למשגיח שלא יזרוק אותו מאחר והוריו ישלחו אותו לצבא, אולם רבי התעלם מכך וזרק אותו מהמוסד.

במקביל, ראש ישיבת "נחלת משה" הרב בן נאים, כתב בעצמו מכתב לאדמו"ר מהר"י מסאטמר, בו הבהיר כי נאומו של המשגיח כלל "עובדות בדויות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר