בנט תחת מתקפה חריפה

"בנט רוצה פחות כיפות וזקנים בבית היהודי"

השר אורי אריאל שיגר מכתב חריף ליו"ר מפלגתו, ובו ביקורת על "הפיכת המפלגה לאחות תאומה של הליכוד". לדבריו, בנט "רוצה פחות כיפות, זקנים ושביסים" (פוליטי)

בנט ואריאל. ארכיון (צילום: יוסי זליגר / פלאש 90)

שר החקלאות אורי אריאל וחבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' מתחו היום (ראשון) ביקורת חריפה על יו"ר מפלגתם שר החינוך נפתלי בנט, שפועל לטענתם לסיים את ההסכם בין הבית היהודי והאיחוד הלאומי. במכתב ששגרו השניים נאמר כי הפניות החוזרות ונשנות לקידום האחדות לא נענו עד כה באופן ענייני.

במכתב עליו חתומים גם יתר אנשי האיחוד הלאומי נכתב: "אנו שומעים חדשות לבקרים בכלי התקשורת כי אתה לא מעוניין כלל באחדות בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי, בין הפרסומים הרבים גם בעיתון 'הארץ' פורסמו ציטוטים שלך שלצערנו גם לא הוכחשו על ידך, 'לעשות רמונט יסודי למפלגה, לעשות דה-הדתה, פחות כיפות, זקנים ושביסים, להיפרד לשלום ולא להתראות ממפלגת תקומה מאורי אריאל ובצלאל סמוטריץ', להיפטר מהמוטי יוגבים והניסן סלומיאנסקים ובמקומם לצרף שורה של נשים גברים וחילוניים שיהפכו את הבית היהודי לאחות תאומה לליכוד'", נאמר במכתב.

השניים הדגישו כי הכוונה של בנט - לטענתם - היא להיפרד מהאיחוד הלאומי בכדי לגרוף קולות - היא טעות ערכית ואלקטורלית. "טעות זו תביא אסון למחנה הלאומי ולציונות הדתית, הציבור שלנו תובע אחדות ובצדק. פוטנציאל הצמיחה האלקטורלי שלנו נמצא מימין ולא משמאל! הוא נמצא בקרב 120 אלף מצביעים שאין להם כתובת פוליטית ובקרב מאות אלפי מצביעי הליכוד המאוכזבים ממדיניות ההקפאה ביהודה ושומרון והמשך התמיכה במדינה פלסטינית", נאמר במכתב.

סמוטריץ' ואריאל גם דחו את ההצעה ולפיה יתמודדו בבחירות המקדימות של הבית היהודי וכתבו, "אמירה זו עליה שמענו לראשונה בתקשורת הינה חד צדדית כלפינו, מפלגת 'האיחוד הלאומי - תקומה' הוקמה לפני למעלה מ-18 שנה על ידי חנן פורת ז"ל, השר לשעבר רחבעם זאבי ז"ל, השר לשעבר בני אלון ז"ל ואחרים, והיא בעלת מוסדות עצמאיים המורכבים משליחי ציבור בכל רחבי הארץ, ודרך ברורה המהווה 'סמן ימני' בתחום הלאומי, היהודי והחברתי. הצעה זו היא הצעת סרק ומעלה ספק לגבי כנות כוונותיך ולגבי המשך האחדות בינינו".

בסיום מכתבם פנו השנים ליו"ר מפלגתם בנט והפצירו בו לנהוג באחריות כלפי האיחוד הלאומי, ולהמשיך לדון בשותפות בין המפלגות שהביאה עד כה הישגים פוליטיים רבים, כדבריהם.

השר בנט הגיב לדברים וקרא להתמודדות בבחירות המקדימות במפלגה. "אני לא כל כך מבין על מה המהומה, אני מזמין את כולם להתמודד בפריימריז דמוקרטיים. יש מקום לכולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר